Pregled bibliografske jedinice broj: 589085
Relacije školskog uspjeha i uspjeha u TZO učenika 7. razreda osnovne škole
Relacije školskog uspjeha i uspjeha u TZO učenika 7. razreda osnovne škole, 2010., diplomski rad, diplomski, Edukacijski fakultet, Travnik
CROSBI ID: 589085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije školskog uspjeha i uspjeha u TZO učenika 7. razreda osnovne škole
(Relations of school success and PE classes results with the 7th class elementary school pupils)
Autori
Hrnjić, Jasmin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijski fakultet
Mjesto
Travnik
Datum
20.12
Godina
2010
Stranica
110
Mentor
Bonacin, Dobromir
Ključne riječi
relacije; ocjenjivanje; učenici; 7. razred; Tjelesni i zdravstveni odgoj
(relationship; assessment; students; 7th grade; physical and health education)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi odnose između ocjena iz predmeta Tjelesni i zdravstveni odgoj i ocjena iz ostalih predmeta u 7. razredu osnovne škole, na uzorku od 349 učenika, od čega je 165 učenika ženskog, a 184 muškog spola. Na univarijantnoj razini analizirana je distribucija podataka za svaki školski predmet posebno. Na razini relacija između podataka tj. između školskih predmeta, izračunate su korelacije, unikviteti i komunaliteti pojedinih varijabli u zajedničkom prostoru. Struktura i interni odnosi analizirani su na multivarijantnoj razini faktorskom analizom s rotacijom u ortoblique poziciju, a odnosi postavljenih kriterija u odnosu na prediktorske standardnom regresijskom analizom. Razlike između dječaka i djevojčica analizirane su standardnom diskriminativnom analizom. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna povezanost između skupa ocjena ostalih školskih predmeta i ocjena iz predmeta Tjelesni i zdravstveni odgoj. Međusobna povezanost svih 15 (s općim uspjehom) varijabli je u srednjim i visokim vrijednostima i sve redom su pozitivne, jer njihove korelacije proizilaze iz zajedničkih osnova nastavnog procesa. Dokazano je da je statističkim metodama, na osnovu pojedinačnih ocjena iz svih predmeta, moguće utvrditi strukturu i latentne dimenzije ocjena iz ostalih školskih predmeta. Na osnovu obrađenih podataka, dokazano je da na manifestnoj razini postoji značajna statistička povezanost ocjena školskog uspjeha i ocjena iz predmeta Tjelesni i zdravstveni odgoj. Rezultati pokazuju da postoje zajedničke komponente koje se ocjenjuju unutar svih 14 predmeta u 7. razredu osnovne škole, na osnovu koje se može izvršiti i predikcija rezultata iz Tjelesnog i zdravstvenog odgoja. Obradom podataka utvrđeno je da na latentnoj razini postoji značajna statistička povezanost ocjena školskog uspjeha i ocjena iz predmeta Tjelesni i zdravstveni odgoj. Analizom razlika grupa, utvrđeno je da postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica u skupu izabranih školskih predmeta. Obzirom na dobijene rezultate, primjetno je da djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka u svim predmetima.
Izvorni jezik
Bos
Znanstvena područja
Pedagogija