Pregled bibliografske jedinice broj: 589049
Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva
Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 589049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva
(Children as consumers - psychosocial aspects of the commercialization of childhood)
Autori
Šiklušić, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
21.08
Godina
2012
Stranica
34
Mentor
Peračković, Krešimir
Ključne riječi
djeca; potrošači; komericijalizacija; djetinjstvo
(children; consumers; commercialization; childhood)
Sažetak
Cilj ovoga rada je razmotriti temeljne čimbenike komercijalizacije djetinjstva, marketizacije djece i marketinške manipulacije djece tretirane kao ciljna potrošačka skupina, i socijalizaciju djece za potrošnju. Prvo poglavlje se odnosi na početke komercijalizacije djetinjstva, također govori se o dva glavna doprinosa djece na ekonomiju. U poglavlju Korištenje svih raspoloživih sredstava za poticanje potrošnje raspravlja se o načinima na koji marketinški stručnjaci dopiru do djece i koja je uloga medija u promicanju istog. U poglavlju Djeca potrošači pod mikroskopom govori se o metodama istraživanja koje stručnjaci provode nad djecom kako bi dobili što učinkovitiju reklamu te tako utjecali na veću potrošnju roditelja. U poglavlju Potpuno novi svijet reklama govori se o tome kako oglašivači više ne ističu osobine proizvoda nego je bitna simbolika koju ti proizvodi prenose, to se naziva simboličko oglašavanje, također se govori o tome kako je dječja potrošačka kultura prije bila jeftina kultura, za razliku od danas. U poglavlju Uključenost u svijet reklama i brendove od kolijevke do groba govori se o tome kako marketinški stručnjaci žele da su djeca od prvog dana upoznati sa njihovim proizvodima, te da im on u daljnjem životu bude prvi izbor kako bi u budućnosti osigurali sigurnu zaradu. U šestom i sedmom poglavlju govori se o dva slučaja protiv marketinga i reklamiranja djeci, te u koju svrhu marketinški stručnjaci upotrebljavaju reklame i štetnost utjecaja reklama na djecu. U poglavlju Je li djetinjstvo preokrenuto govori se o tome kako su roditelji svjesni marketinške manipulacije i o načinu na koji joj se pokušavaju oduprijeti dobrim medijem s namjerom da pomognu djeci u daljnjem razvoju, no nažalost ni to nije najbolje rješenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Krešimir Peračković
(mentor)