Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 589049

Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva


Šiklušić, Andreja
Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 589049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva
(Children as consumers - psychosocial aspects of the commercialization of childhood)

Autori
Šiklušić, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
21.08

Godina
2012

Stranica
34

Mentor
Peračković, Krešimir

Ključne riječi
djeca; potrošači; komericijalizacija; djetinjstvo
(children; consumers; commercialization; childhood)

Sažetak
Cilj ovoga rada je razmotriti temeljne čimbenike komercijalizacije djetinjstva, marketizacije djece i marketinške manipulacije djece tretirane kao ciljna potrošačka skupina, i socijalizaciju djece za potrošnju. Prvo poglavlje se odnosi na početke komercijalizacije djetinjstva, također govori se o dva glavna doprinosa djece na ekonomiju. U poglavlju Korištenje svih raspoloživih sredstava za poticanje potrošnje raspravlja se o načinima na koji marketinški stručnjaci dopiru do djece i koja je uloga medija u promicanju istog. U poglavlju Djeca potrošači pod mikroskopom govori se o metodama istraživanja koje stručnjaci provode nad djecom kako bi dobili što učinkovitiju reklamu te tako utjecali na veću potrošnju roditelja. U poglavlju Potpuno novi svijet reklama govori se o tome kako oglašivači više ne ističu osobine proizvoda nego je bitna simbolika koju ti proizvodi prenose, to se naziva simboličko oglašavanje, također se govori o tome kako je dječja potrošačka kultura prije bila jeftina kultura, za razliku od danas. U poglavlju Uključenost u svijet reklama i brendove od kolijevke do groba govori se o tome kako marketinški stručnjaci žele da su djeca od prvog dana upoznati sa njihovim proizvodima, te da im on u daljnjem životu bude prvi izbor kako bi u budućnosti osigurali sigurnu zaradu. U šestom i sedmom poglavlju govori se o dva slučaja protiv marketinga i reklamiranja djeci, te u koju svrhu marketinški stručnjaci upotrebljavaju reklame i štetnost utjecaja reklama na djecu. U poglavlju Je li djetinjstvo preokrenuto govori se o tome kako su roditelji svjesni marketinške manipulacije i o načinu na koji joj se pokušavaju oduprijeti dobrim medijem s namjerom da pomognu djeci u daljnjem razvoju, no nažalost ni to nije najbolje rješenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Peračković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šiklušić, Andreja
Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Šiklušić, A. (2012) 'Djeca kao potrošači - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva', diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}iklu\v{s}i\'{c}, Andreja}, year = {2012}, pages = {34}, keywords = {djeca, potro\v{s}a\v{c}i, komericijalizacija, djetinjstvo}, title = {Djeca kao potro\v{s}a\v{c}i - psihosocijalni aspekti komercijalizacije djetinjstva}, keyword = {djeca, potro\v{s}a\v{c}i, komericijalizacija, djetinjstvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}iklu\v{s}i\'{c}, Andreja}, year = {2012}, pages = {34}, keywords = {children, consumers, commercialization, childhood}, title = {Children as consumers - psychosocial aspects of the commercialization of childhood}, keyword = {children, consumers, commercialization, childhood}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font