Pregled bibliografske jedinice broj: 588759
Utjecaj tehnoloških strategija na konkurentnost malih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj
Utjecaj tehnoloških strategija na konkurentnost malih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 588759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tehnoloških strategija na konkurentnost malih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj
(The impact of technology strategy on competitiveness of small and large enterprises in the Republic of Croatia)
Autori
Ojdanić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.07
Godina
2012
Stranica
114
Mentor
Dabić, Marina
Ključne riječi
tehnološke strategije; srednja i velika poduzeća; konkurentnost; konkurentska strategija
(technology strategy; medium and large businesses; competition; competitive strategy)
Sažetak
Poslovnu okolinu današnjice obilježavaju sve veće turbulencije. Kontinuirani rast tehnoloških mogućnosti, prodor novih konkurenata na tržište te novi zahtjevi kupaca stvaraju potrebu za strategijama usmjerenim na kontinuirano obnavljanje konkurentskih prednosti. Izglednamogućnost za kontinuiranu konkurentsku prednost je kombinacija brzine, iznenađenja i razvoja nove tehnologije. Tehnologija se sve više smatra glavnim faktorom kod kreiranja strategije. Da bi ostvarilo konkurentsku prednost poduzeće kreira konkurentsku strategiju tj. razvija formulu kako će se natjecati na tržištu. Poduzećima na raspolaganju stoji više načina provođenja definiranog strateškog izbora. U vrijeme rastuće konkurencije i globalizacije poslovanja, jedan od najčešće korištenih načina provođenja strategije, jest stvaranje i implementacija novih tehnologija. Tehnološka rješenja kao način stvaranja konkurentske prednosti nisu novost u poslovnom svijetu, a u današnje vrijeme ubrzane globalizacije, tehnologija je postala nezaobilazan dio poslovne strategije, ključni element korporativnog opstanka. Povijesno gledano transformacija društva, iz agrarnog u industrijsko, povezana je s dominacijom prve industrijske revolucije (Landes, 2003.). Uzimajući u obzir rastući trend izbora tehnologije kao načina realiziranja strategije rasta poduzeća, te visoku stopu uspješnosti tehnološkog napretka u ostvarivanju njihovog strateškog cilja, zanimljivo je proučiti činjenice te donijeti zaključak da li tehnologija može utjecati na stjecanje konkurentske prednosti tj. poboljšati ukupni poslovni rezultat.
Izvorni jezik
Hrvatski