Pregled bibliografske jedinice broj: 588577
Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole
Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole, 2012., doktorska disertacija, Kineziološki Fakultet, Split
CROSBI ID: 588577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole
(Evaluation of motor skills in fifth grade elementary school students)
Autori
Vlahović, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki Fakultet
Mjesto
Split
Datum
01.06
Godina
2012
Stranica
206
Mentor
Bavčević, Tonči ; Babin Josip
Ključne riječi
učenici petih razreda osnovne škole; motoričko učenje; motoričke manifestacije; tjelesna i zdravstvena kultura
(primary school fifth graders; motor learning; motor manifestations; physical education)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti te motoričkih znanja kod učenika. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 152 učenice i 152 učenika petih razreda osnovnih škola u Splitu, kronološke dobi 11 godina. Kolekcija podataka izvršena je primjenom 16 morfoloških mjera, 23 testa motoričkih sposobnosti i 7 testova motoričkih znanja. Primijenjeni testovi imali su zadovoljavajuće metrijske karakteristike te su omogućili prikupljanje znanstveno valjanih podataka. Analiza povezanosti između skupova varijabli izvršena je primjenom kanoničke korelacijske i multiple regresijske analize. Rezultati kanoničke korelacijske analize potvrdili su generalnu povezanost morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti, kao i povezanost motoričkih znanja u odnosu na morfološke karakteristika i motoričke sposobnosti kod oba uzorka ispitanika. Kako bi se utvrdila parcijalna struktura povezanosti pojedinih motoričkih znanja kao kriterija te morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti kao prediktorskog skupa, primijenjena je multipla regresijska analiza. Primijenjenom metodom definirani su statistički značajni regresijski modeli povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja. Kod uzorka učenica značajne funkcije pronađene su kod kriterijskih varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Pad naprijed preko ramena u dominantnu stranu (MZPDN), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO), a kod uzorka učenika kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR) i Šut jednom rukom s prsiju iz mjesta (košarka) (MZŠPK). Regresijska analiza između motoričkih sposobnosti kao prediktorskog skupa i motoričkih znanja, također je omogućila definiranje značajnih modela povezanosti. Kod uzorka učenica značajne funkcije pronađene su kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Pad naprijed preko ramena u dominantnu stranu (MZPDN), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO), a kod uzorka učenika kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR), Šut jednom rukom s prsiju iz mjesta (košarka) (MZŠPK) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO). Dobiveni nalazi omogućuju uvid u strukturu povezanosti morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i motoričkih znanja, a primjenjivi su kod planiranja i programiranja te praćenja i vrednovanja u kineziološkoj edukaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split