Pregled bibliografske jedinice broj: 588081
Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi
Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi // Medica Iadertina, 42 (2012), 1-2; 13-31 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 588081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi
(Construction of the Disposition of learning styles rating scale for preschool children)
Autori
Sindik, Joško ; Miljak, Tomislav ; Đunđenac, Ranka
Izvornik
Medica Iadertina (0351-0093) 42
(2012), 1-2;
13-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dispozicije stilova učenja; mjerni instrument; latentne dimenzije
(dispositions of learning styles; measuring instrument; latent dimensions)
Sažetak
Dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, kako ćemo nešto napraviti, kako ćemo komunicirati i kako ćemo nešto naučiti. Konstruirali smo mjerni instrument za procjenu dispozicija učenja predškolskoga djeteta. Glavni cilj istraživanja bila je preliminarna provjera upotrebljivosti skale procjene dispozicija stilova učenja. U ispitivanju smo koristili prigodni uzorak od ukupno 135 djece predškolske dobi (69 djevojčica i 66 dječaka), redovitih polaznika dječjeg vrtića, dobnog raspona od četvrte do sedme godine života. Odgojiteljice su svako dijete procjenjivale primjenom skale procjene dispozicija stilova učenja. Kako bismo utvrdili strukturu dimenzija u osnovi različitih skupova varijabli istraživanja, koristili smo metodu glavnih komponenata. Utvrdili smo čestice koje zadovoljavajuće saturiraju svaku latentnu dimenziju skale, a odgovaraju svakoj od pet dispozicija stilova učenja: kretanje, organiziranje, otkrivanje, interakcija, te stvaranje. Također, pronašli smo i statistički značajne pozitivne povezanosti između dispozicija otkrivanja s kretanjem i organiziranjem, te interakcije s organiziranjem, kao i negativne korelacije između dispozicije kretanja s interakcijom i stvaranjem. Spolne razlike u zastupljenosti pojedinih dispozicija stilova učenja pronašli smo u dispoziciji kretanja (veći rezultati dječaka), te u dispozicijama organiziranja i interakcije (veći rezultati djevojčica).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za antropologiju
Profili:
Joško Sindik
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)
- Scopus