Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 588081

Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi


Sindik, Joško; Miljak, Tomislav; Đunđenac, Ranka
Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi // Medica Iadertina, 42 (2012), 1-2; 13-31 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 588081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi
(Construction of the Disposition of learning styles rating scale for preschool children)

Autori
Sindik, Joško ; Miljak, Tomislav ; Đunđenac, Ranka

Izvornik
Medica Iadertina (0351-0093) 42 (2012), 1-2; 13-31

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dispozicije stilova učenja; mjerni instrument; latentne dimenzije
(dispositions of learning styles; measuring instrument; latent dimensions)

Sažetak
Dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, kako ćemo nešto napraviti, kako ćemo komunicirati i kako ćemo nešto naučiti. Konstruirali smo mjerni instrument za procjenu dispozicija učenja predškolskoga djeteta. Glavni cilj istraživanja bila je preliminarna provjera upotrebljivosti skale procjene dispozicija stilova učenja. U ispitivanju smo koristili prigodni uzorak od ukupno 135 djece predškolske dobi (69 djevojčica i 66 dječaka), redovitih polaznika dječjeg vrtića, dobnog raspona od četvrte do sedme godine života. Odgojiteljice su svako dijete procjenjivale primjenom skale procjene dispozicija stilova učenja. Kako bismo utvrdili strukturu dimenzija u osnovi različitih skupova varijabli istraživanja, koristili smo metodu glavnih komponenata. Utvrdili smo čestice koje zadovoljavajuće saturiraju svaku latentnu dimenziju skale, a odgovaraju svakoj od pet dispozicija stilova učenja: kretanje, organiziranje, otkrivanje, interakcija, te stvaranje. Također, pronašli smo i statistički značajne pozitivne povezanosti između dispozicija otkrivanja s kretanjem i organiziranjem, te interakcije s organiziranjem, kao i negativne korelacije između dispozicije kretanja s interakcijom i stvaranjem. Spolne razlike u zastupljenosti pojedinih dispozicija stilova učenja pronašli smo u dispoziciji kretanja (veći rezultati dječaka), te u dispozicijama organiziranja i interakcije (veći rezultati djevojčica).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za antropologiju

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško; Miljak, Tomislav; Đunđenac, Ranka
Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi // Medica Iadertina, 42 (2012), 1-2; 13-31 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Sindik, J., Miljak, T. & Đunđenac, R. (2012) Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi. Medica Iadertina, 42 (1-2), 13-31.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Miljak, Tomislav and \DJun\djenac, Ranka}, year = {2012}, pages = {13-31}, keywords = {dispozicije stilova u\v{c}enja, mjerni instrument, latentne dimenzije}, journal = {Medica Iadertina}, volume = {42}, number = {1-2}, issn = {0351-0093}, title = {Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova u\v{c}enja za djecu pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {dispozicije stilova u\v{c}enja, mjerni instrument, latentne dimenzije} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Miljak, Tomislav and \DJun\djenac, Ranka}, year = {2012}, pages = {13-31}, keywords = {dispositions of learning styles, measuring instrument, latent dimensions}, journal = {Medica Iadertina}, volume = {42}, number = {1-2}, issn = {0351-0093}, title = {Construction of the Disposition of learning styles rating scale for preschool children}, keyword = {dispositions of learning styles, measuring instrument, latent dimensions} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EMBASE (Excerpta Medica)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font