Pregled bibliografske jedinice broj: 587708
Utjecaj ključnih aspekta pozitivnog odnosa učitelj – učenik na školski uspjeh
Utjecaj ključnih aspekta pozitivnog odnosa učitelj – učenik na školski uspjeh // 3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) "Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju" : knjiga sažetaka / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka (ur.).
Zagreb : Zadar: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 55-56 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 587708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj ključnih aspekta pozitivnog odnosa učitelj – učenik na školski uspjeh
(The effects of key aspects of positive teacher-student relationship on academic achievement)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) "Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju" : knjiga sažetaka
/ Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka - Zagreb : Zadar : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009, 55-56
ISBN
978-953-7210-25-0
Skup
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (3 ; 2009)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
odnos učitelj – učenik; školski uspjeh; povjerenje; bliskost; komunikacija
(teacher-student relationship; school performance; trust; closeness; communication)
Sažetak
Cilj ovog rada je određivanje ključnih pozitivnih aspekta odnosa učitelj-učenik koji utječu na ishode učenja, odnosno uspjeh učenika. U istraživanju u kojem su sudjelovala 154 studenta zagrebačkih fakulteta, korišten je adaptirani Upitnik o utjecaju nastavnikova odnosa na školske rezultate učenika sastavljen od 6 skala (povjerenja, bliskosti, komunikacije, otuđenosti, sukoba, ovisnosti), a ispitanici uz svaku tvrdnju radili procjenu pozitivnog učinka i procjenu negativnog učinka na njihov školski uspjeh. Rezultati pokazuju da su prema procijeni ispitanika na njihovo školsko postignuće pozitivno utjecali: a) povjerenje (osjećaj da im nastavnik vjeruje i uvažava njihovo mišljenje ; poštuje njihove osjećaje, prihvaća ih ; vjerovanje nastavniku), a sve čestice ove skale ispitanici su rangirali među prvih deset po važnosti pozitivnog utjecaja ; b) bliskost, a osobito pohvale nastavnika zbog čega su se osjećali ponosno ; interakcije s nastavnikom zbog čega su se osjećali učinkovito i zadovoljno ; topao odnos s nastavnikom. c) komunikacija, a osobito su utjecajni elementi: osjećaj da ih nastavnik zainteresirano sluša i spoznaja da mogu s nastavnikom iskreno i otvoreno razgovarati. Utvrđeno je da su na uspjeh negativno utjecali sukobi s nastavnicima, otuđenost i ovisnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija