Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 587402

Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma


Palekčić, Marko
Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma // Pedagogijska istraživanja, VII (2010), 2; 319-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 587402 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma
(Herbartian theory of education - an original pedagogical paradigm)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) VII (2010), 2; 319-340

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
Herbartova teorija odgojne nastave; paradigma; pedagogijska znanost; sadašnjost i budućnost pedagogije
(Herrbarts theory of education; paradigm; pedagogical science; the present and the future of pedagogy)

Sažetak
U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova, (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji.Izvedenoj iz svrhe odgoja" (3) predstavlja u najkraćim crtama njegovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jeste da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojim je suočena suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma // Pedagogijska istraživanja, VII (2010), 2; 319-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Palekčić, M. (2010) Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja, VII (2), 319-340.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2010}, pages = {319-340}, keywords = {Herbartova teorija odgojne nastave, paradigma, pedagogijska znanost, sada\v{s}njost i budu\'{c}nost pedagogije}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {VII}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma}, keyword = {Herbartova teorija odgojne nastave, paradigma, pedagogijska znanost, sada\v{s}njost i budu\'{c}nost pedagogije} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2010}, pages = {319-340}, keywords = {Herrbarts theory of education, paradigm, pedagogical science, the present and the future of pedagogy}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {VII}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Herbartian theory of education - an original pedagogical paradigm}, keyword = {Herrbarts theory of education, paradigm, pedagogical science, the present and the future of pedagogy} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstratcts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font