Pregled bibliografske jedinice broj: 586156
Lipidni poremećaji šećerne bolesti: poremećaj triglicerida
Lipidni poremećaji šećerne bolesti: poremećaj triglicerida // 70. dani dijabetologa
Rovinj, Hrvatska, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 586156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lipidni poremećaji šećerne bolesti: poremećaj triglicerida
(Lipid disorders in diabetes mellitus: triglyceride disorders)
Autori
Baretić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
70. dani dijabetologa
/ - , 2012
Skup
70. dani dijabetologa
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 24.05.2012. - 27.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dislipidemija; šećerna bolest; trigliceridi
(dyslipidemia; diabetes mellitus; triglyceride)
Sažetak
Vodeći uzrok mortaliteta u bolesnika s dijabetesom su srčanožilne bolesti, a dislipidemija je jedan od vodećih faktora rizika za njihov razvoj. Regulacija lipidnih parametra jest sastavni dio skrbi za dijabetičkog bolesnika, kako za one s tipom 2 dijabetesa, tako i za bolesnike s tipom 1 ili sekundarnim dijabetesom. Većina dijabetičara ima više od jednog patološkog nalaza u lipidogramu. Tipičan profil dislipidemije u dijabetičara je tzv. miješana dislipidemija koju karakterizira visoka koncentracija triglicerida, niska vrijednost HDL kolesterola i povećana razina LDL kolesterola. Taj oblik „aterogene dislipidemije“ vezuje se u tipu 2 dijabetesa uz inzulinsku rezistenciju i može se javiti i prije pojave dijabetesa. Dijabetičari su klasificirani kao skupina osoba s većim rizikom od srčanožilnih bolesti, a dislipidemija povećava taj rizik više nego u ostale populacije. Postoji niz terapijskih opcija hipolipemika obliku monoterapije ili kombinacija kojima je moguće brzo i učinkovito postići željene vrijednosti pojedinih parametara lipidograma koje su za osobu s dijabetesom stroži nego za ostalu populaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti