Pregled bibliografske jedinice broj: 585917
Uloga medija u slobodnom vremenu osnovnoškolaca
Uloga medija u slobodnom vremenu osnovnoškolaca // Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulumu / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Redak, 2010. str. 101-122
CROSBI ID: 585917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga medija u slobodnom vremenu osnovnoškolaca
(The role of media in free time in primary school children)
Autori
Bijelić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulumu
Urednik/ci
Ivon, Hicela
Izdavač
Redak
Grad
Split
Godina
2010
Raspon stranica
101-122
ISBN
978-953-7395-26-1
Ključne riječi
slobodno vrijeme, mediji, osnovnoškolci, obitelj, vršnjaci, socijalizacija medijski odgoj, kultura provođenja slobodnog vremena
(free time, medias, primary school pupils, family, persons of the same age, socialization, medias education, free time cultural)
Sažetak
Slobodno vrijeme je važno za razvoj djece i mladih te im otvara mogućnost za zadovoljavanje potreba i interesa. Istraživanja upućuju na sve veći utjecaj medija u slobodnom vremenu, a ovaj rad je prikaz rezultata istraživanja uloge medija u slobodnom vremenu osnovnoškolaca grada Splita. Istraživanjem je obuhvaćeno 219 ispitanika, četvrtih i osmih razreda osnovnih škola. Cilj istraživanja jest utvrditi raspoloživu dnevnu količinu slobodnog vremena osnovnoškolaca, socijalno okruženje u slobodnovremenskom prostoru te ulogu i učestalost korištenja medija u slobodnom vremenu te utvrditi moguće razlike s obzirom na spol, razred i školski uspjeh ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći broj ispitanika ima više od tri sata dnevno slobodnog vremena. Četvrtaši su zadovoljniji provođenjem slobodnog vremena, koje najčešće provode uz obitelj, u odnosu na osmaše. Ispitanici većinu slobodnog vremena provode uz medije. Vrste i sadržaji medija koji ih pri tome zanimaju su različiti s obzirom na spol, razred, ali i školski uspjeh. Četvrtaši medije često koriste u svrhu učenja i dobivanja informacija dok kod osmaša mediji češće služe zabavi. Najveći broj razlika je vidljiv kada su u pitanju računalo i Internet. Dobiveni rezultati potiču na promišljanja o njihovoj praktičnoj primjeni, ulozi obitelji i škole u medijskom odgoju djece kao i na ideje za nova istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija