Pregled bibliografske jedinice broj: 585375
Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi
Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 585375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi
(The neurophysiological basis of stuttering and approach to stuttering in schools)
Autori
Leljak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.06
Godina
2012
Stranica
62
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
mucanje; neurofiziološka osnova mucanja; terapija mucanja; uzroci mucanja; pristup mucanju u školi; savjeti za nastavnike
(stuttering; the neurophysiological basis of stuttering; stuttering therapy; causes of stuttering; approach to stuttering; tips for teachers)
Sažetak
Mucanje je govorno ponašanje osobe u komunikaciji s drugim ljudima, čiji najznačajniji dio čine upravo reakcije te osobe na ono što se u njezinom govoru zbiva. Započinje najčešće u djetinjstvu, potaknuto sklonošću vlastite konstitucije u trenutku kada se govor i jezik intenzivno razvijaju. Očituje se ponavljanjima, produljivanjima i umetanjima govora i disanja, a oni, zbog neugode, te kasnijih i jačih negativnih osjećaja koje su izazvali, stvaraju snažnu potrebu da ih se prebrodi dodatnim naporom pokreta dijelova lica ili tijela te izbjegavanjem mnogih riječi, ljudi ili situacija. Shvaćanje uzroka mucanja od iznimne važnosti je ne samo za nalaženje djelotvornih terapeutskih pristupa za otklanjanje mucanja, nego i za shvaćanje odnosa između aktivnosti mozga i mucanja, čime su se bavili mnogi znanstvenici snimajući mozak i tako bilježili reakcije mozga i aktiviranja njegovih pojedinih područja za vrijeme mucanja. Usporedbom analize moždane aktivnosti kod osoba s tečnim govorom te onih koji mucaju, došlo se do zaključka da je kod osoba koje mucaju povećana aktivnost u premotoričkim područjima i aktivnost desne hemisfere mozga. U radu su također dani savjeti za nastavnike redovitih škola s obzirom na to da škola kao iznimno moćan faktor u stvaranju osobnosti i karaktera djeteta može imati, kao što je često i dokazivano, štetan utjecaj na djecu koja mucaju. Stoga je od velike važnosti nastavnicima kao autoritetima dati potrebne smjernice za pravilan rad s takvom djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)