Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 585375

Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi


Leljak, Petra
Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 585375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi
(The neurophysiological basis of stuttering and approach to stuttering in schools)

Autori
Leljak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
18.06

Godina
2012

Stranica
62

Mentor
Mildner, Vesna

Ključne riječi
mucanje; neurofiziološka osnova mucanja; terapija mucanja; uzroci mucanja; pristup mucanju u školi; savjeti za nastavnike
(stuttering; the neurophysiological basis of stuttering; stuttering therapy; causes of stuttering; approach to stuttering; tips for teachers)

Sažetak
Mucanje je govorno ponašanje osobe u komunikaciji s drugim ljudima, čiji najznačajniji dio čine upravo reakcije te osobe na ono što se u njezinom govoru zbiva. Započinje najčešće u djetinjstvu, potaknuto sklonošću vlastite konstitucije u trenutku kada se govor i jezik intenzivno razvijaju. Očituje se ponavljanjima, produljivanjima i umetanjima govora i disanja, a oni, zbog neugode, te kasnijih i jačih negativnih osjećaja koje su izazvali, stvaraju snažnu potrebu da ih se prebrodi dodatnim naporom pokreta dijelova lica ili tijela te izbjegavanjem mnogih riječi, ljudi ili situacija. Shvaćanje uzroka mucanja od iznimne važnosti je ne samo za nalaženje djelotvornih terapeutskih pristupa za otklanjanje mucanja, nego i za shvaćanje odnosa između aktivnosti mozga i mucanja, čime su se bavili mnogi znanstvenici snimajući mozak i tako bilježili reakcije mozga i aktiviranja njegovih pojedinih područja za vrijeme mucanja. Usporedbom analize moždane aktivnosti kod osoba s tečnim govorom te onih koji mucaju, došlo se do zaključka da je kod osoba koje mucaju povećana aktivnost u premotoričkim područjima i aktivnost desne hemisfere mozga. U radu su također dani savjeti za nastavnike redovitih škola s obzirom na to da škola kao iznimno moćan faktor u stvaranju osobnosti i karaktera djeteta može imati, kao što je često i dokazivano, štetan utjecaj na djecu koja mucaju. Stoga je od velike važnosti nastavnicima kao autoritetima dati potrebne smjernice za pravilan rad s takvom djecom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Leljak, Petra
Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Leljak, P. (2012) 'Neurofiziološka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Leljak, Petra}, year = {2012}, pages = {62}, keywords = {mucanje, neurofiziolo\v{s}ka osnova mucanja, terapija mucanja, uzroci mucanja, pristup mucanju u \v{s}koli, savjeti za nastavnike}, title = {Neurofiziolo\v{s}ka osnova mucanja i pristupanje mucanju u nastavi}, keyword = {mucanje, neurofiziolo\v{s}ka osnova mucanja, terapija mucanja, uzroci mucanja, pristup mucanju u \v{s}koli, savjeti za nastavnike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Leljak, Petra}, year = {2012}, pages = {62}, keywords = {stuttering, the neurophysiological basis of stuttering, stuttering therapy, causes of stuttering, approach to stuttering, tips for teachers}, title = {The neurophysiological basis of stuttering and approach to stuttering in schools}, keyword = {stuttering, the neurophysiological basis of stuttering, stuttering therapy, causes of stuttering, approach to stuttering, tips for teachers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font