Pregled bibliografske jedinice broj: 582778
Elementi filozofske dramaturgije kao temelj u izgradnji suvremenoga dramskoga pisma (Na primjeru dramskih tekstova Olje Lozice).
Elementi filozofske dramaturgije kao temelj u izgradnji suvremenoga dramskoga pisma (Na primjeru dramskih tekstova Olje Lozice). // Književno stvaralaštvo, jezik i kultura na otoku Korčuli / Dejan Durić (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2013. str. 37-55 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 582778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi filozofske dramaturgije kao temelj u izgradnji suvremenoga dramskoga pisma (Na primjeru dramskih tekstova Olje Lozice).
(The elements of philosophical dramaturgy as a foundation in development of contemporary dramatic works (Illustrated with dramatic works by Olja Lozica).)
Autori
Car-Mihec, Adriana ; Rosanda Žigo, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Književno stvaralaštvo, jezik i kultura na otoku Korčuli
/ Dejan Durić - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2013, 37-55
ISBN
978-953-6104-96-6
Skup
Književno stvaralaštvo, jezik i kultura na otoku Korčuli
Mjesto i datum
Korčula, Hrvatska, 30.05.2012. - 01.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jezična komunikacija; filozofska drama; govor; radnja; Olja Lozica; postdramsko kazalište
(linguistic communication; philosophical drama; speech; action; Olja Lozica; postdramatic theatre)
Sažetak
Organizacija specifične jezične komunikacije, a na osnovu koje suvremena korčulanska autorica Olja Lozica i temelji osobitosti dramaturške fakture svojih tekstova, otvara posvema zanimljivu dramatološku problematiku što ćemo je ovim radom i nastojati prezentirati. Analizom tekstova Na istom putu, Ogrebotine, Reces i ja, Super.Briljantni, Vincent pokušat ćemo pokazati ne samo interferenciju postdramskoga postupka s nekim temeljnim postavkama filozofske dramaturgije, nego i posljedice koje takva korespondentnost uzrokuje. Paradoksalno, spomenuti će odnos nerijetko utjecati upravo na odustajanje od onih načela svojstvenih tzv. novom kazalištu. Gubljenje, nadalje, utvrdivoga smisla, jedinstva, kauzalnosti ili pak hijerarhije ne prijete ovdje degradaciji dramskoga oblika. Riječ je u prvom redu o postupku što inzistira na stvaranju dramskih situacija koje uskraćuju likovima mogućnost psihološkoga razvoja, ali istodobno prezentiraju zanimljivosti njihovih egzistencijalija. Prostor je to iskrivljenih i labavih kontura što otvara posvema suvremenu problematiku (otuđenost, seksualnost, autističnost, itd.), sociološki intoniranu, i kao takvu nadasve aktualnu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka