Pregled bibliografske jedinice broj: 582776
Nasljeđe Branka Gavelle u Štimčevim režijama ciklusa o "Glembajevima"
Nasljeđe Branka Gavelle u Štimčevim režijama ciklusa o "Glembajevima" // DANI HVARSKOGA KAZALIŠTA 39 ; GAVELLA - RIJEČ I PROSTOR / Senker, Boris, ... (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split, 2013. str. 455-488 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 582776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasljeđe Branka Gavelle u Štimčevim režijama ciklusa o "Glembajevima"
(Branko Gavella's Legacy in Štimac's Directions of the Glembay Family Cycle)
Autori
Rosanda Žigo, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
DANI HVARSKOGA KAZALIŠTA 39 ; GAVELLA - RIJEČ I PROSTOR
/ Senker, Boris, ... - Split : Zagreb : Književni krug Split, 2013, 455-488
ISBN
978-953-163-384-0
Skup
Trideset i deveti Dani hvarskoga kazališta
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 08.05.2012. - 12.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
B. Gavella; govor; suigra; A. Štimac; ciklus o Glembajevima
(oo)
Sažetak
Glumački i redateljski angažman Anđelka Štimca u izvedbama glembajevskoga ciklusa, otkrivaju njegovo poznavanje, ali i naslijedovanje nekih temeljnih teorijsko-praktičnih spoznaja specifičnih Branku Gavelli. Inscenatorska rješenja tipična realizacijama ovoga ciklusa sugeriraju Štimčevu sklonost kritičkoga prodiranja u srž dramaturgijskoga tkiva, nastojanje za razlučivanjem jedinstvene sociološke strukture kojoj pripadaju Glembajevi, odnosno općenito nastojanje da u kvalitetama opterećenoj dramaturškoj fakturi izdvoji živu govorenu radnju kao temelju cjelokupne scenske događajnosti. Specifičnost je ovih riječkih predstava upravo u redateljskom pristupu – sklonost sociološkoj interpretaciji, odnosno naglašeno psihološko sjenčanje. Jednako tako, režijsko-dramaturgijska traženja usmjerena su propitivanju s jedne strane glumčeva govora, a s druge relacije glumac – gledatelj što nas, mišljenja smo, eksplicite upućuje na osnovne postavke teorije glume koju je u nas anticipirao Gavella. Temeljem rekonstrukcije predstava – Leda, U agoniji i Gospoda Glembajevi – predstavljenih na pozornici HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, netom izneseno ovim ćemo tekstom nastojati što preciznije eksplicirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti