Pregled bibliografske jedinice broj: 582562
Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom
Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala-Sofrologija / Prof.dr.sc.Miroslav Prstačić (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 582562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom
(The effect of early intervention programe in a child with neurodevelopmental risk)
Autori
Ljutić, Tomislav ; Joković Oreb, Ines ; Nikolić, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala-Sofrologija
/ Prof.dr.sc.Miroslav Prstačić - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011
Skup
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 25.05.2011. - 29.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
neurorizično dijete; neuroplasticitet; rana intervencija; habilitacijski programi
(infant with neurodevelopmental risk; neuroplasticity; early intervention; habilitation programs)
Sažetak
Zbog nepredvidivosti psihomotoričkog razvoja djeteta s neurorazvojnim rizikom, važna je rana dijagnostika neurorazvojnih odstupanja, interdisciplinarno praćenje i rana habilitacija. Neurofiziološki temelj rane habilitacije čini plasticitet dječjeg mozga. Plastičnost nezrelog novorođenačkog mozga omogućuje da ranim uključivanjem ugrožene novorođenčadi u neurorazvojne i habilitacijske programe preveniramo trajna psiho-motorna oštećenja. Cilj ovog istraživanja odnosio se je na ispitivanje utjecaja ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom. U procjeni psihomotoričkog razvoja korišteni su Denver Developmental Screening II Test (DDST) i Gross Motor Function Measure (GMFM – 66). Polazna hipoteza pretpostavlja da će primjena ranog integracijskog programa za dijete s neurorazvojnim rizikom rezultirati uspjehom u svim varijablama istraživanja. Habilitacijski program se sastojao od komponenti neurorazvojnog tretmana, senzoričke integracije, postupaka za stimulaciju orofacijalne muskulature, govora i jezika, te, poticanja kognitivnog razvoja kod šestero ispitanika (3 djevojčice i 3 dječaka) unutar prve godine života. Evaluacija rezultata izvršena je komponentnom analizom promjena stanja djeteta opisanog nad skupinom kvantitativnih varijabli registriranih kroz određeni vremenski perid (14-20 vremenskih točaka). Ovakav način obrade podataka omogućen je primjenom algoritma INDIFF. Glavna komponenta promjena kod GMFM testa nazvana je generalni čimbenik napretka motoričkog razvoja, a kod Denver testa generalni čimbenik napretka u gruboj motorici. Obje komponente prikazuju napredak u psihomotoričkom razvoju djeteta s neurorazvojnim rizikom. Dobiveni rezultati pokazuju da je kod svih ispitanika došlo do značajnih pozitivnih promjena te je stoga moguće prihvatiti polaznu hipotezu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb