Pregled bibliografske jedinice broj: 582221
Analitički hijerarhijski proces u strateškom planiranju prodaje hotelskih poduzeća
Analitički hijerarhijski proces u strateškom planiranju prodaje hotelskih poduzeća // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 13 (2004), 1; 9-46 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 582221 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analitički hijerarhijski proces u strateškom
planiranju prodaje hotelskih poduzeća
(Analytical hierarchy process in the hotel
enterprises strategic planning)
Autori
Dragičević, Marija
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) 13
(2004), 1;
9-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
analitički hijerarhijski proces ; primjena ; hotelijerstvo ; strateško planiranje
(analityc hierarchy process ; application ; hospitality industry ; strategic planning)
Sažetak
Cilj rada je ukazati na osnovne specifičnosti metode analitičkog hijerarhijskog procesa (AHP), kao modela višekriterijalnog programiranja te mogućnost primjene istog u strateškom planiranju prodajne politike hotelskih poduzeća. U tu svhu provedeno je istraživanje metodom anketiranja na uzorku od 132 ispitanika s njemačkog turističkog tržišta i napravljen model analitičkog hijerarhijskog procesa za utvrđivanje prioriteta u prodaji hotelskih kapaciteta za njemačko turističko tržište. Preferencije potrošača oblikuju se na temelju informacija o svojstvima proizvoda, a rangirane su prema kriteriju kako ih procjenjuju potrošači. Stvarajući skalu preferencija potrošači ulaze u fazu odlučivanja. U toj fazi odabrat će proizvod koji je dobio najbolju ocjenu. Upravo iz tog razloga važno je kreirati turistički proizvod koji može u potpunosti zadovoljiti potrebe ciljnog tržišta. To je moguće dobrim poznavanjem potrošača i njihovih navika u kupnji na temelju čega se mogu utvrditi prioriteti u prodaji i ponuditi proizvod koji se prema utvrđenim kriterijima smatra najboljim. Ovakav marketinški pristup zasigurno će za posljedicu imati povećanje lojalnosti klijenta prema hotelskom poduzeću. Primjenom metode analitičkog hijerarhijskog procesa u utvrđivanju prioriteta u prodajnoj politici moguće je povećati kvalitetu upravljanja prodajnom politikom hotelskih
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit