Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 581701

Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize


Butigan, Ružica; Rihtar, Stanko; Čengić, Drago
Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 63 (2012), 1-2; 44-72 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 581701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize
(Business and the Impact of Marketing Strategies on Firm Performance in Times of Economic Crises)

Autori
Butigan, Ružica ; Rihtar, Stanko ; Čengić, Drago

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 63 (2012), 1-2; 44-72

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
gospodarska kriza; strategije marketinga; marketinški miks; uspješnost poduzeća
(economic crisis; marketing strategies; marketing mix; firm performance)

Sažetak
Kriza je razdoblje „kreativne destrukcije“ u kojoj stare strategije, tehnologije, proizvodi i industrije zastarijevaju, a nove se rađaju. Ona ne mora samo ugrožavati, nego može djelovati i kao poticaj za razvoj ili nalaženje novih načina poslovanja poduzeća. Osnovni ciljevi ovog rada bili su ispitati, prvo, kako je gospodarska kriza utjecala na poslovanje dijela hrvatskih poduzeća općenito, i drugo, provjeriti utjecaj strategija marketinga na uspješnost poslovanja i pokušati identificirati one koje su u tom pogledu pokazale najučinkovitijima. Rad se zasniva na rezultatima empirijskog istraživanja provedenog poštanskom anketom 2011. godine, na koju je odgovorio 371 vlasnik ili menadžer poduzeća iz hrvatske metaloprerađivačke i drvoprerađivačke industrije. Analiza prikupljenih odgovora pokazala je da su se poduzeća većim dijelom usmjerila na preživljavanje racionalizacijom poslovanja i financijskim uštedama. Radikalnijim mjerama, poput izrazitijih restrikcija (otpuštanja i zatvaranja pogona) ili razvojnih iskoraka (ulaganja u ljudske resurse, strateška preuzimanja i slično) bila su manje sklona. Osim toga, rezultati sugeriraju zaključak prema kojem je za profitabilno poslovanje tijekom krize, više nego za preživljavanje, potreban i veći marketinški napor. Uz neka ograničenja nametnuta objektivnim okolnostima (primjerice, mali istraživački proračun ili nemogućnost mjerenja uspjeha objektivnim kriterijima umjesto subjektivnih iskaza vlasnika i menadžera), istraživanje je, osim znanstvenog doprinosa, na kraju osiguralo i nekoliko korisnih naputaka o tome kako se uspješno nositi s krizom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ferić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stanko Rihtar (autor)

Avatar Url Drago Čengić (autor)

Avatar Url Ružica Brečić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Butigan, Ružica; Rihtar, Stanko; Čengić, Drago
Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 63 (2012), 1-2; 44-72 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Butigan, R., Rihtar, S. & Čengić, D. (2012) Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 63 (1-2), 44-72.
@article{article, author = {Butigan, Ru\v{z}ica and Rihtar, Stanko and \v{C}engi\'{c}, Drago}, year = {2012}, pages = {44-72}, keywords = {gospodarska kriza, strategije marketinga, marketin\v{s}ki miks, uspje\v{s}nost poduze\'{c}a}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {63}, number = {1-2}, issn = {0424-7558}, title = {Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspje\v{s}nost poduze\'{c}a u razdoblju gospodarske krize}, keyword = {gospodarska kriza, strategije marketinga, marketin\v{s}ki miks, uspje\v{s}nost poduze\'{c}a} }
@article{article, author = {Butigan, Ru\v{z}ica and Rihtar, Stanko and \v{C}engi\'{c}, Drago}, year = {2012}, pages = {44-72}, keywords = {economic crisis, marketing strategies, marketing mix, firm performance}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {63}, number = {1-2}, issn = {0424-7558}, title = {Business and the Impact of Marketing Strategies on Firm Performance in Times of Economic Crises}, keyword = {economic crisis, marketing strategies, marketing mix, firm performance} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • IBSS - International Bibliography of the Social Sciences, Journal of Economic literature, EconLit, Scopus i DOAJ





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font