Pregled bibliografske jedinice broj: 581564
„Ulica predaka“ u sklopu trodjelnoga sustava poticanja kritičkoga mišljenja
„Ulica predaka“ u sklopu trodjelnoga sustava poticanja kritičkoga mišljenja // Zlatni danci 10 – Život i djelo(vanje) Sunčane Škrinjarić / Ana Pintarić (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera Filozofski fakultet Osijek, Hrvatski znanstveni zavod Pečuh, 2009. str. 217.-228. (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 581564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Ulica predaka“ u sklopu trodjelnoga sustava poticanja kritičkoga mišljenja
(ULICA PREDAKA WITHIN THREE-PART TEACHING MODEL IN CRITICAL THINKING DEVELOPMENT)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zlatni danci 10 – Život i djelo(vanje) Sunčane Škrinjarić
/ Ana Pintarić - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera Filozofski fakultet Osijek, Hrvatski znanstveni zavod Pečuh, 2009, 217.-228.
ISBN
978-953-6456-96-3
Skup
Zlatni danci 10 – Život i djelo(vanje) Sunčane Škrinjarić
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.04.2008. - 11.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
trodjelni sustav poticanja kritičkoga mišljenja
(three-part model in critical thinking development)
Sažetak
Motiviranje je učenika za čitanje Ulice predaka, u okviru trodjelnoga sustava poticanja kritičkoga mišljenja, polazište za aktivan pristup književnome djelu i može se ostvariti jednim od predloženih metodičkih postupaka: piščev životopis, dvostruki dnevnik, T-tablica ili dijaloški dnevnik. Tri su nastavne etape u okviru ovoga sustava: evokacija, razumijevanje značenja i refleksija. U procesu se evokacije stvara zanimanje za temu i utvrđuje svrhovitost njezina istraživanja primjenom oluje ideja ili Vennova dijagram. Nakon što je u evokaciji uspostavljeno zanimanje za djelo, u razumijevanju se značenja učenicima predočuju nove obavijesti ili ideje tekstom, odnosno omogućuje razumijevanje i povezivanje prethodnih znanja s novima. Moguća je primjena kockarenja, mreže diskusije, debate te grozda. U refleksiji se, primjerice, petostihom, konceptualnom tablicom ili petminutnim/desetminutnim sastavom, objedinjuju misli, dokazane tvrdnje, stavovi i prosudbe vlastitim jezičnim izrazom jer se aktivnim preoblikovanjem spoznaja stvara osobni sadržajni kontekst.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija