Pregled bibliografske jedinice broj: 580041
Mjerodavno tržište i tržišni udjeli u trgovini na malo u Hrvatskoj i EU
Mjerodavno tržište i tržišni udjeli u trgovini na malo u Hrvatskoj i EU, 2012. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 580041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerodavno tržište i tržišni udjeli u trgovini na malo u Hrvatskoj i EU
(Relevant market and market shares in the retail trade sector in Croatia and EU)
Autori
Anić, Ivan Damir ; Budak, Jelena ; Pecotić Kaufman, Jasminka ; Radas, Sonja ; Rajh, Edo ; Slijepčević, Sunčana
Izvornik
Studija EIZ
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2012
Ključne riječi
mjerodavno tržište; tržišni udjeli; maloprodaja robom široke potrošnje
(relevant market; market shares; retail sale of daily consumer goods)
Sažetak
Svrha ovog istraživanja bila je provesti analizu utvrđivanja mjerodavnog tržišta i izračuna tržišnih udjela u djelatnosti trgovine na malo robom široke potrošnje u Europskoj uniji i Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno korištenjem sekundarnih podataka i anketnog istraživanja s uzorkom od 1025 potrošača. Istraživanje je pokazalo da obuhvat mjerodavnog tržišta čine supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice, i male klasične prodavaonice. Obuhvat mjerodavnog zemljopisnog tržišta čini u največem broju slučaja lokalno tržište. Veličina tržišta robe široke potrošnje koju uzima ATZN je podcijenjena i stoga su tržišni udjeli maloprodavavača precijenjeni. Tržišni udjeli i indeksi koncentracije znatno osciliraju s obzirom na promjenu obuhvata mjerodavnog tržišta i korištene izvore podataka. Predložene su smjernice za poboljšanje metodologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb
Profili:
Sonja Radas
(autor)
Jelena Budak
(autor)
Jasminka Pecotić Kaufman
(autor)
Sunčana Slijepčević
(autor)
Edo Rajh
(autor)
Ivan-Damir Anić
(autor)