Pregled bibliografske jedinice broj: 579877
Ambalaža kao element marketinške komunikacije
Ambalaža kao element marketinške komunikacije, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 579877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ambalaža kao element marketinške komunikacije
(Packaging as marketing communication element)
Autori
Mandić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.04
Godina
2012
Stranica
158
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
ambalaža; dizajn; dizajn ambalaže; grafički dizajn; marketinška komunikacija; vizualna komunikacija; identitet marke; vrijednosti marke; vizualni elementi; boja; tipografija; percepcija; istraživanje percepcije ambalaže
(packaging; design; packaging design; graphic design; marketing communication; visual communication; brand identity; brand values; visual clues; color; typography; perception; packaging perceptions research)
Sažetak
Ključna postavka magistarskog rada je da se uloga ambalaže proizvoda u marketinškom miksu mijenja, te da njezina komunikacijska komponenta raste. Ambalaža postaje sve značajniji komunikacijski kanal kojim se može prezentirati skup vrijednosti marke. U magistarskom radu razmatra se ambalaža kao tržišno obilježje proizvoda. Obrađene su njezine funkcije i klasifikacije, a posebna je pažnja posvećena analizi okruženja u kojem ambalaža funkcionira danas te čimbenicima koji utječu na njezino oblikovanje. Učinjena je analiza nove pozicije ambalaže u marketinškom miksu, odnos ambalaže i marke te komunikacijski aspekti dizajna ambalaže u oglašavanju i na mjestu prodaje. Razmatraju se elementi oblikovanja ambalaže kroz koje se stvara poruka. U zasebnoj su cjelini obrađeni elementi grafičkog oblikovanja: tipografija, boja, glavni i pomoćni vizuali te pomoćni grafički elementi koji stoje na raspolaganju marketinškim stručnjacima i dizajnerima. Nakon uvodnih razmatranja o počecima istraživanja za potrebe ambalaže, opisane su suvremene metode i tehnike koje se u tu svrhu koriste. Rad prikazuje rezultate primarnog istraživanja provedenog za potrebe dokazivanja hipoteza magistarskog rada, uključujući eksperimentalni dio načinjen na skupini konditorskih proizvoda. Zaključno su iznesene preporuke za daljnja istraživanja u području marketinške komunikacije putem ambalaže.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija