Pregled bibliografske jedinice broj: 579215
Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje
Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 1; 17-32 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 579215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje
(Secondary Students Success in Physics and Its Assessment)
Autori
Jakopović, Željko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 1;
17-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum usmjeren prema učeničkim postignućima; kognitivna postignuća; vrjednovanje postignuća; strategije poučavanja i učenja
(outcome-directed curriculum; cognitive achievement; outcome assessment; teaching and learning strategies)
Sažetak
Na početku 21. stoljeća u informatičko-komunikacijskom dobu i velikoj dinamici promjena, posebno u znanstveno-tehnološkom području, zahtjeva se efikasniji odgoj i obrazovanje. Na temelju općeg okvira promjena u obrazovanju u radu se istražuje povezanost glavnih sastavnica suvremenog nastavnog procesa u prvim i drugim razredima gimnazijskih programa fizike. Korelacijskim istraživanjem procijenjena je povezanost očekivanih kognitivnih postignuća s njihovim vrednovanjem te sa strategijama i metodama poučavanja i učenja. Pretpostavljene su razine kognitivnih postignuća faktografsko znanje, konceptualno razumijevanje, primjena i kreativno rješavanje problema, koje se temelje na Bloomovoj klasifikaciji. Vrednovanje je provedeno kriterijskim testovima koji pokrivaju očekivana kognitivna postignuća u nastavnom programu fizike za prvi i drugi razred gimnazije. Rezultati su pokazali najmanju korelaciju između učeničkih ocjena na kraju školske godine i razine konceptualnog razumijevanja fizike. Ocjenama se uglavnom najmanje vjerodostojno (objektivno) vrednuje razina konceptualnog razumijevanja. Na temelju istraživanja predlaže se prvi korak u osuvremenjivanju nastavnog plana i programa iz fizike kojeg čine promjene operativnog plana i programa nastavnika, a sastoji se u usmjeravanju planiranja prema učeničkim postignućima i njihovom vrednovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika