Pregled bibliografske jedinice broj: 575979
Obrazovanje na prekretnici: Od tradicionalnog do cjeloživotnog obrazovanja
Obrazovanje na prekretnici: Od tradicionalnog do cjeloživotnog obrazovanja, 2012., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 575979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje na prekretnici: Od tradicionalnog do cjeloživotnog obrazovanja
(Education at a Milestone: From traditional to lifelong education)
Autori
Kovačević, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
04.04
Godina
2012
Stranica
58
Mentor
Radeka, Igor
Neposredni voditelj
Radeka, Igor
Ključne riječi
znanstveno-tehnološka revolucija; cjeloživotno obrazovanje; cjeloživotno obrazovanje nastavnika; društvo znanja
(scientific-tehnological revolution; lifelong education; lifelong teacher education; knowledge society)
Sažetak
Znanstveno-tehnološka revolucija istodobno je dovela do krize obrazovanja i ekspanzije obrazovanja. Tradicionalno obrazovanje ne može odgovoriti na rastuće društvene promjene, informacijsko društvo i visoku tehnologiju. Razvija se nova koncepcija obrazovanja koja se odnosi se na sve ljude, tijekom cijeloga života i u svim životnim situacijama. Koncept cjeloživotnog obrazovanja nije nova društvena pojava, ali nikad nije bila nužnija njegova potreba nego danas. Cjeloživotno obrazovanje je potrebno svim naraštajima zbog osiguravanja jednakih prava na kvalitetan i aktivan život. Status cjeloživotnog obrazovanja zavisi od statusa nastavnika, jer se nastavnik nalazi u središtu procesa obrazovanja. Nastavnik mora biti spreman i sposoban za cjeloživotno obrazovanje i kontinuirano usavršavanje ako želi odgovoriti na zahtjeve koji mu se postavljaju te mora biti odgovoran da kod svojih učenika potiče interes za cjeloživotnim obrazovanjem i potrebu za osobnim i profesionalnim razvojem. Unapređenje cjeloživotnog obrazovanja nužno je za uspješnu tranziciju prema društvu znanja. Cjeloživotno obrazovanje treba postati sastavni dio života svakog pojedinca, jer njegova kvaliteta utječe na cjelokupni društveni razvoj i razvoj svakog pojedinca. Obrazovanje ne pridonosi samo ekonomskom napretku, već i humanističkim, etičkim i estetskim vrijednostima, koje su bitne za čovjekovu egzistenciju i svijest.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Igor Radeka
(mentor)