Pregled bibliografske jedinice broj: 574033
MATEMATIČKE KOMPETENCIJE MLADIH ZAINTERESIRANIH ZA UČITELJSKI STUDIJ: analiza jednog prijemnog ispita iz matematike
MATEMATIČKE KOMPETENCIJE MLADIH ZAINTERESIRANIH ZA UČITELJSKI STUDIJ: analiza jednog prijemnog ispita iz matematike // The Second International Scientific Colloquium Mathematics and Children : (Learning outcomes), Osijek, April 24, 2009 : monography = Drugi međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : (ishodi učenja) : monografija / Pavleković, Margita (ur.).
Zagreb: Element, 2009. str. 154-167 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 574033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MATEMATIČKE KOMPETENCIJE MLADIH ZAINTERESIRANIH ZA UČITELJSKI STUDIJ: analiza jednog prijemnog ispita iz matematike
(MATHEMATIC COMPETENCIES OF STUDENTS INTERESTED IN TEACHING STUDIES: an analysis of an entrance exam in mathematics)
Autori
Mišurac Zorica, Irena ; Pejić, Marinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
The Second International Scientific Colloquium Mathematics and Children : (Learning outcomes), Osijek, April 24, 2009 : monography = Drugi međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : (ishodi učenja) : monografija
/ Pavleković, Margita - Zagreb : Element, 2009, 154-167
ISBN
978-953-197-568-1
Skup
The Second International Scientific Colloquium Mathematics and Children : (Learning outcomes),
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
matematika; učitelji; matematičke kompetencije; učiteljski studij
(mathematics; elementary school teachers; mathematic competencies; teachers colleqes)
Sažetak
Nezadovoljavajući rezultati učenika u matematici na svim razinama obrazovanja potiču nas na stalno preispitivanje svih čimbenika koji na taj rezultat mogu imati utjecaja. Učitelji razredne nastave prve su stručne osobe koje kod djece izgrađuju temeljni sustav matematičkih koncepata, procesa i terminologije kao i cjelokupni odnos djeteta prema matematici. Kompetencije koje se očekuju od učitelja možemo definirati kao duboko, konceptualno poznavanje i razumijevanje matematičkih sadržaja, poznavanje pedagoških spoznaja i psiholoških karakteristika djeteta te pozitivna uvjerenja o matematici. Neke od ovih kompetencija izgrađuju se i dopunjavaju na učiteljskim fakultetima, ali mnoge od njih očekuju se od budućih učitelja već pri dolasku na studij. Na učiteljskim se fakultetima u okviru matematičkih kolegija ne uče elementarni sadržaji početne nastave matematike, već se proširuju i produbljuju matematičke kompetencije s kojima studenti dolaze. Upravo iz tog razloga proučili smo matematičke kompetencije mladih zainteresiranih za učiteljski poziv. U tu smo svrhu analizirali rezultate jednog izrazito laganog prijemnog ispita iz matematike, kojemu su pristupila 123 kandidata u Splitu, 2008. godine. Rezultati ispita pokazali su duboko nerazumijevanje i nepoznavanje temeljnih matematičkih koncepata od kojih su mnogi sadržajno bili upravo iz početne nastave matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski