Pregled bibliografske jedinice broj: 573827
Studenti kao potrošači robnih marki
Studenti kao potrošači robnih marki // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 4 (2011), 197-219 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 573827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studenti kao potrošači robnih marki
(Students as Brand Consumers)
Autori
Stanić, Sanja ; Burilo, Filipa
Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 4
(2011);
197-219
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
potrošnja ; robne marke ; studenti ; odjeća ; obuća ; vrijednosti ; kupovina ; konzumerizam
(consumption ; brands ; students ; clothing/footwear ; values ; purchase ; consumerism)
Sažetak
Društvene promjene u Hrvatskoj sredinom 1990-ih godina označile su prodor potrošačkog obilja i nastanak potrošačkog društva. Među instrumentima kojima potrošačko društvo osigurava neprestano odvijanje kruga rada i trošenja su i robne marke. Danas su brandovi dostupni na bogato opremljenim policama domaćih trgovina, međutim, oni su za naše građane još u razdoblju socijalizma imali posebna značenja i simboliku, čak intenzivnije nego potrošačima u zemljama njihova porijekla. S obzirom na sve prisutniji antikonzumerizam, evidentan u pokretima mladih u svijetu, važno je u ovom aspektu pratiti trendove mlade populacije kod nas. U radu se predočuju rezultati istraživanja studenata kao potrošača robnih marki, koje je provedeno s temeljnim ciljem istraživanja njihovih mišljenja, stavova i praksi u pogledu potrošnje robnih marki. U istraživanju su sudjelovali studenti Ekonomskog i Filozofskog fakulteta u Splitu, a nalazi skupina u uzorku su komparirani. Sveukupno, rezultati upućuju kako robne marke imaju određenu, ali ne i bitnu ulogu u društvenom životu mladih. Studenti visoko vrednuju nematerijalne vrijednosti, u odnosu na one povezane s konzumerizmom. Brandirani proizvod percipira se kroz kvalitetu i višu cijenu koju određuje njegovo ime, dok su njegove simboličke, psihološke i socijalne vrijednosti studentima nevažne. Otkriveno je nesuglasje između vrijednosti i stavova i, s druge strane, praksi studenata, pri čemu je značenje markiranih proizvoda izraženije kod praksi, odnosno, kupovine i posjedovanja, dok je minorno kod vrijednosti i stavova. Stavovi i vrijednosti studenata u većoj su mjeri antikonzumeristički nego što su to njihova ponašanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija