Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 573827

Studenti kao potrošači robnih marki


Stanić, Sanja; Burilo, Filipa
Studenti kao potrošači robnih marki // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 4 (2011), 197-219 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 573827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Studenti kao potrošači robnih marki
(Students as Brand Consumers)

Autori
Stanić, Sanja ; Burilo, Filipa

Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 4 (2011); 197-219

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
potrošnja ; robne marke ; studenti ; odjeća ; obuća ; vrijednosti ; kupovina ; konzumerizam
(consumption ; brands ; students ; clothing/footwear ; values ; purchase ; consumerism)

Sažetak
Društvene promjene u Hrvatskoj sredinom 1990-ih godina označile su prodor potrošačkog obilja i nastanak potrošačkog društva. Među instrumentima kojima potrošačko društvo osigurava neprestano odvijanje kruga rada i trošenja su i robne marke. Danas su brandovi dostupni na bogato opremljenim policama domaćih trgovina, međutim, oni su za naše građane još u razdoblju socijalizma imali posebna značenja i simboliku, čak intenzivnije nego potrošačima u zemljama njihova porijekla. S obzirom na sve prisutniji antikonzumerizam, evidentan u pokretima mladih u svijetu, važno je u ovom aspektu pratiti trendove mlade populacije kod nas. U radu se predočuju rezultati istraživanja studenata kao potrošača robnih marki, koje je provedeno s temeljnim ciljem istraživanja njihovih mišljenja, stavova i praksi u pogledu potrošnje robnih marki. U istraživanju su sudjelovali studenti Ekonomskog i Filozofskog fakulteta u Splitu, a nalazi skupina u uzorku su komparirani. Sveukupno, rezultati upućuju kako robne marke imaju određenu, ali ne i bitnu ulogu u društvenom životu mladih. Studenti visoko vrednuju nematerijalne vrijednosti, u odnosu na one povezane s konzumerizmom. Brandirani proizvod percipira se kroz kvalitetu i višu cijenu koju određuje njegovo ime, dok su njegove simboličke, psihološke i socijalne vrijednosti studentima nevažne. Otkriveno je nesuglasje između vrijednosti i stavova i, s druge strane, praksi studenata, pri čemu je značenje markiranih proizvoda izraženije kod praksi, odnosno, kupovine i posjedovanja, dok je minorno kod vrijednosti i stavova. Stavovi i vrijednosti studenata u većoj su mjeri antikonzumeristički nego što su to njihova ponašanja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Sanja Stanić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr zbornik.ffst.unist.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stanić, Sanja; Burilo, Filipa
Studenti kao potrošači robnih marki // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 4 (2011), 197-219 (recenziran, članak, znanstveni)
Stanić, S. & Burilo, F. (2011) Studenti kao potrošači robnih marki. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 4, 197-219.
@article{article, author = {Stani\'{c}, Sanja and Burilo, Filipa}, year = {2011}, pages = {197-219}, keywords = {potro\v{s}nja, robne marke, studenti, odje\'{c}a, obu\'{c}a, vrijednosti, kupovina, konzumerizam}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {4}, issn = {1846-9426}, title = {Studenti kao potro\v{s}a\v{c}i robnih marki}, keyword = {potro\v{s}nja, robne marke, studenti, odje\'{c}a, obu\'{c}a, vrijednosti, kupovina, konzumerizam} }
@article{article, author = {Stani\'{c}, Sanja and Burilo, Filipa}, year = {2011}, pages = {197-219}, keywords = {consumption, brands, students, clothing/footwear, values, purchase, consumerism}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {4}, issn = {1846-9426}, title = {Students as Brand Consumers}, keyword = {consumption, brands, students, clothing/footwear, values, purchase, consumerism} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font