Pregled bibliografske jedinice broj: 573318
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga // Čemu obrazovanje : Razmatranja o budućnosti sveučilišta / Barbarić, Damir (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 85-105
CROSBI ID: 573318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga
(Bologna reform in the context of Manfred Prisching's educational ideologies)
Autori
Božić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Čemu obrazovanje : Razmatranja o budućnosti sveučilišta
Urednik/ci
Barbarić, Damir
Izdavač
Matica hrvatska
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
85-105
ISBN
978-953-150-918-3
Ključne riječi
Bolonjska reforma, visoko obrazovanje, ideologija, autonomija sveučilišta
(Bologna reform, higher education, ideology, university autonomy)
Sažetak
U radu se pojedine aspekte Bolonjskog procesa, poglavito ideju i provedbu Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, sagledava iz očišta različitih obrazovnih pristupa koje u svojoj knjizi iz 2008. g. 'Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja' ocrtava austrijski sociolog Manfred Prisching. Prisching opisuje devet obrazovnih pristupa: model skladišta, model upravljanja bazama podataka, model pragmatične svakodnevice, iskustveni model, model ubrzanja, model tržišta rada, model certifikata, model upravljanja i građansko-okcidentalni model. Temeljem rezultata vlastitog kvalitativnog istraživanja nastavničke percepcije ideje i provedbe Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, autorica istražuje primjenjivost Prischingovih zamisli na aktualnu sveučilišnu reformu, te promišlja mogućnosti nadilaženja ideologijskih elemenata prisutnih u reformskom programu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3280 - Društvene pretpostavke društva znanja
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Božić
(autor)