Pregled bibliografske jedinice broj: 572426
Orlando, životopis Virginije Woolf kao parodija Bildungsromana
Orlando, životopis Virginije Woolf kao parodija Bildungsromana, 2006., magistarski rad, Filološki fakultet, Beograd, Srbija
CROSBI ID: 572426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Orlando, životopis Virginije Woolf kao parodija Bildungsromana
(Virginia Woolf's Orlando, A Biography as a parody of the Bildungsroman)
Autori
Sirković, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filološki fakultet
Mjesto
Beograd, Srbija
Datum
21.10
Godina
2006
Stranica
136
Mentor
Dojčinović Nešić, Biljana
Ključne riječi
Bildungsroman; ženski Bildungsroman; feministička književnost; Virginia Woolf; Orlando; parodija; androginija.
(Bildungsroman; female Bildungsroman; feminist literature; Virginia Woolf; Orlando; parody; androginy.)
Sažetak
Predmet ovog rada je analiza romana Virginije Woolf Orlando, životopis kao parodije Bildungsromana. U radu su razmatrane teoretske pretpostavke roman, te njegov položaj u 20. stoljeću, kada moderni pisci odbacuju viđenje glavnog junaka kao razvijenog, stabilnog, koherentnog karaktera, te naglasak daju razmišljanju, sjećanju i toku svijesti. Bildungsroman kao žanr analiziran je kao spoj autobiografije i pikaresknog romana, jer glavni junak luta iz avanture u avanturu baš kao i pikaro, a budući da kronološki prati životni put junaka, ovaj tip romana sadrži i elemente biografije. Usvajanje realnog povijesnog vremena uzeto je također kao odrednica Bildungsromana. Problematika ženske varijante Bildungsromana ukazuje na razlike u samom razvoju ženskog karaktera u usporedbi s muškim. Zbog svog spola, roda, tradicije i općeg položaja u društvu, ženin je razvoj mnogostruko otežan, često i nemoguć. Razmotreni su stavovi feminističkih književnica u odnosu na ovu varijantu romana, kao i na mušku i žensku varijantu romana o umjetniku (Künstlerroman). Virginia Woolf, jedna od najznačajnijih predstavnica modernizma, u svojoj esejistici iznosi stavove o položaju žene u društvu, te materijalnim, formalnim i psihološkim uvjetima potrebnim za umjetničko stvaranje. Isti stavovi prisutni su u njezinom romanu Orlando. Cilj ovog rada je ukazati na nove mogućnosti čitanja Orlanda, djela koje teško potpada pod neko precizno žanrovsko određenje. Orlando je razmatran s pozicije parodije Bildungsromana. Prvo je analizirana metoda biografskog postupka kojom se autorica služi, a koja je istovremeno parodirana. Orlando je promatran u odnosu na pikaresknog junaka, s naglaskom na njegovo sazrijevanje, kojeg kod pikara nema. Razmatrana je uloga sveznajućeg pripovjedača, te sam razvoj glavnog lika i njegova transformacija iz jednog spola u drugi. Realno povijesno vrijeme također je parodirano. Konačno Orlandovo sazrijevanje u vidu androginog bića ukazuje na utopističku ideju autorice o stapanju muškog i ženskog uma u jedinstveno životno iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski