Pregled bibliografske jedinice broj: 571848
Poticanje komunikacije i jezika u djeteta s teškoćama socijalne komunikacije
Poticanje komunikacije i jezika u djeteta s teškoćama socijalne komunikacije, 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 571848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje komunikacije i jezika u djeteta s teškoćama socijalne komunikacije
(Facilitating communication and language in a child with difficulties in social communication)
Autori
Feješ, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2011
Stranica
80
Mentor
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
poremećaj socijalne komunikacije; komunikacijski razvoj; jezično – govorni razvoj; logopedska intervencija; strategije za poticanje rane komunikacije
(social communication disorder; communication development; speech and language development; intervention; strategies for facilitating early communication.)
Sažetak
Poremećaj socijalne komunikacije podrazumijeva smanjeni interes za komunikaciju, odsustvo vještina započinjanja i održavanja socijalne interakcije te dijeljenja iskustva (atipični komunikacijski obrazac). Odstupanja u sociokognitivnom razvoju se odražavaju i u eholaličnom govoru, produženom postojanju žargona ili uporabi riječi bez komunikacijske namjere. Također, djeca s teškoćama socijalne komunikacije pokazuju odstupanja u prozodiji koja može biti previše naglašena ili monotona te s prodornim intenzitetom glasa. Ovaj rad prikazuje slučaj djevojčice urednog kognitivnog razvoja s teškoćama komunikacijskog i jezično – govornog razvoja kojoj je pružena stručna podrška u obitelji koju je provodio logoped. Kronološka dob djevojčice pri početku rada bila je 1 ; 11. Djevojčica je rjeđe komunicirala za deklarativne svrhe, a odnedavno je počela koristiti gestu pokazivanja u imperativne svrhe. Obilježja u ponašanju djevojčice su upućivala na situacijsko razumijevanje jezika, za ponavljanje slogovnih nizova se ne vežu značenja, a leksička imitacija se nije uočavala. S obzirom na dob djevojčice, logopedska intervencija se provodila u vidu stručne podrške u obitelji napisati koliko mjeseci. Kroz svakodnevne aktivnosti i socijalnu igru se primjenjuju učinkovite strategije za poticanje komunikacijskog i jezično - govornog razvoja. U prošlost Ovaj rad će prikazati terapijski pristup osmišljen prema razvojnim mogućnostima i interesima djevojčice uključene u tretman. Naglašava se važnost ranog poticanja različitih segmenata rane komunikacije te uključivanje roditelja u sve aktivnosti čime se znatno doprinosi učinkovitosti rane intervencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb