Pregled bibliografske jedinice broj: 571454
Interkulturalna kompetencija visokoškolskih nastavnika u kontekstu obrazovanja za interkulturalne odnose
Interkulturalna kompetencija visokoškolskih nastavnika u kontekstu obrazovanja za interkulturalne odnose // Zbornik radova Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 1 (2009), 1; 43-55 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 571454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetencija visokoškolskih nastavnika u kontekstu obrazovanja za interkulturalne odnose
(Intercultural competence of college teachers in the context of intercultural relationship education)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Zbornik radova Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici (1847-4381) 1
(2009), 1;
43-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
multikulturalno društvo; interkulturalno obrazovanje; interkulturalna kompetencija; cjeloživotno učenje
(multicultural society; intercultural education; intercultural competence; lifelong learning)
Sažetak
Europa i svijet se u vrijeme globalizacijskih procesa suočavaju s naglim i nezaustavljivim migracijama stanovništva, uslijed čega sve veći broj država obilježava cijeli niz različitih nacionalnih, etničkih, jezičnih, vjerskih i kulturnih populacijskih skupina koje ih čine multikulturalnim društvenim sustavima. Pođemo li od činjenice da je pojam multikulturalnog društva ključan za pristup interkulturalizmu, tada neka od obilježja multikulturalnih društava snažno utječu na razvoj suvremenog interkulturalizma, čiji koncept polazi od interkulturalne ideje kao poveznice ljudi različitih rasa, etniciteta, kultura i vjera, dok su njegovi ciljevi usmjereni na usvajanje osnovnih pojmova na području kulture i razumijevanje načina funkcioniranja kulturno pluralnih zajednica. Prihvativši realnost da obrazovne institucije na svim razinama (od osnovnoškolskih preko srednjoškolskih do visokoškolskih) postaju stjecištima različitih kultura sve veći broj europskih zemalja interkulturalna načela ugrađuje u svoje obrazovne sustave, prilagođavajući pristup interkulturalizmu svojim društvenim sustavima, tradicijama, općim interesima i potrebama. Interkulturalno obrazovanje pritom implicira potrebu novog pristupa izradi kurikuluma uvođenjem novih sadržaja i inovacijskih oblika rada, pri čemu se od visokoškolskih nastavnika očekuje da budu moderatori interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije čine bitne komponente cjeloživotnog učenja prilagođenog potrebama i zahtjevima suvremenog društva.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)