Pregled bibliografske jedinice broj: 571445
Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma
Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 2; 149-164 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 571445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma
(Diversities in the context of a modern curriculum)
Autori
Bedeković, Vesna, Jurčić, Marko, Zrilić, Smiljana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60
(2011), 2;
149-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suvremeni kurikulum; kompetencije; različitost; učenici s posebnim potrebama; multikulturalno društvo
(modern curriculum; competencies; diversity; students with special needs; multicultural society)
Sažetak
Romišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih posebnostima i teškoćama na individualnoj razini. Najpotpunije usmjeravanje prema individualnim razlikama učenika u poučavanju i učenju čini učitelj kada unutar nastavnoga kurikuluma kurikulumski određuje i razvija ciljeve, planira i programira nastavne sadržaje, kreira nastavni proces, donosi odluku o metodama i sredstvima poučavanja, primjenjuje razumnu umreženu kombinaciju socijalnih oblika rada te ispravnim postupkom utvrđuje vrijednost postignuća, tako da učenici imaju svoj vlastiti tijek razvoja potencijala. Ovdje se prvenstveno misli na razvoj potencijala učenika s posebnim potrebama, bilo da se radi o učenicima s teškoćama ili onima koji se ističu darovitošću, kao i na razvoj potencijala kulturno različitih učenika. Razvoj odnosa prema učenicima različitog kulturnog podrijetla smatra se ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Međusobni kontakti kulturno različitih učenika pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao mogućeg rješenja za kvalitetan suživot u suvremenim multikulturalnim zajednicama. U tom je kontekstu cilj Hrvatskog nacionalnoga okvirnog kurikuluma omogućiti polaznicima odgojno-obrazovnih ustanova na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja postizanje najviše razine znanja u skladu s njihovim potencijalima, uvažavajući pritom različitost svakog pojedinog učenika kao osnovnu pretpostavku sužvota u multikulturnom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts