Pregled bibliografske jedinice broj: 570042
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju i profesionalnom usavršavanju učitelja razredne nastave za okoliš i održivi razvoj
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju i profesionalnom usavršavanju učitelja razredne nastave za okoliš i održivi razvoj // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, N. (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 303-310 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 570042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju i profesionalnom usavršavanju učitelja razredne nastave za okoliš i održivi razvoj
(Information and communication technology in education and professional development of classroom teachers for the environment and sustainable development)
Autori
Anđić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja
/ Babić, N. - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 303-310
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Kompetencije i kompetentnost učitelja"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijske tehnologije; kompetencije učitelja; suvremena obrazovna tehnologija; učitelji; obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja; odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj.
(ICT; teacher competence; modern educational technology; teachers; education and professional development of teachers; education and environmental education and sustainable development)
Sažetak
Obrazovanje učitelja predstavlja značajan čimbenik u procesima promjena i promoviranja novih globalnih i europskih koncepata poput cjeloživotnog učenja, društva koje uči i dakako, koncepta održivog razvoja, pri čemu se, kao ključan pokretač tih procesa, ističe razvoj informacijske i komunikacijske pismenosti svih odgojno-obrazovnih djelatnika, a posebice učitelja u osnovnim školama. U skladu s tim, postavlja se pitanje pedagoških, informacijskih, komunikacijskih, stručnih i metodičkih kompetencija učitelja u implementaciji i integraciji djelotvornih strategija suvremenih obrazovnih tehnologija u odgoj i obrazovanje, posebice u odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj u osnovnim školama. U tom kontekstu, ispitivanjem stanja u praksi obrazovanja učitelja i profesionalnog usavršavanja u području okoliša i održivog razvoja, kompetencije učitelja u korištenju suvremene obrazovne tehnologije i vladanje informacijsko-komunikacijskim vještinama u smislu protoka i boljeg komuniciranja o problemima okoliša-održivog razvoja i uopće obrazovanja, procijenjeno je slabim rezultatima. U ispitivanju obrazovnih potreba i viziji budućeg razvoja, učitelji su iskazali visoke potrebe za stjecanjem kompetencija u sadržajnoj dimenziji obrazovnih tehnologija, informacijskih i komunikacijskih vještina i sposobnosti te primjene suvremenih obrazovnih tehnologija u vlastitom obrazovanju i profesionalnom usavršavanju u području okoliša i održivog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija