Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 567613

Plaidoyer za izravno učenje glazbe


Rojko, Pavel
Plaidoyer za izravno učenje glazbe // Tonovi (Zagreb), 58 (2011), 32-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 567613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Plaidoyer za izravno učenje glazbe
(Plaidoyer for direct music learning)

Autori
Rojko, Pavel

Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 58 (2011); 32-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
Nastavna tehnologija; udžbenici; snimljena glazba; glazbena stvarnost
(Educational technology; schoolbooks; music recordings; music reality)

Sažetak
Učenje glazbe u svojim je najbitnijim elementima (sviranje, pjevanje, glazbena pismenost) stjecanje vještina ili pak stjecanje takvih znanja koja se također stječu „metodologijom“ stjecanja vještina – na primjer (u)poznavanje glazbene literature. Stoga je prirodno da se to učenje – kadgod je to moguće, a moguće je gotovo uvijek – odvija neposredno na glazbenoj stvarnosti, tj. na pravoj glazbi a ne na njezinim didaktičkim preradama u obliku udžbenika. Pa i u ostalim situacijama učenja, kao što su npr. učenje harmonije, polifonije, glazbenih oblika, poznavanja instrumenata, itd. gdje su, dakle, udžbenici mogući, treba težiti tome da se oni utemelje na izvornim glazbenim primjerima a ne na didaktičkim preradbama kakve su npr. konstrukcije (šifriranih) basova te soprana u harmoniji, ili kontrapunktske tzv. vrste u nastavi kontrapunkta. Izvorni glazbeni primjeri u oba slučaja mogu, već prema konkretnoj situaciji, biti partiture i/li glazbene snimke. Partitura, jasno, nije nastavno sredstvo, ona je glazbena stvarnost pa je učenje na njoj izravno učenje na samoj stvari. I glazbena se snimka s jednakim pravom može smatrati glazbenom stvarnošću a ne tek njezinom simulacijom pa je učenje uz njezinu pomoć također učenje na stvarnosti a ne na didaktičkom materijalu. Paradoksalno je zapravo, da je upravo pojava snimljene glazbe, koju bi se možda moglo smatrati zamjenom za stvarnost, dovela do toga da se glazba ne uči na zamjenama, tj. na nastavnim sredstvima, nego izravno na njoj. Udžbenici zasnovani na pravim glazbenim primjerima te upotreba snimljene glazbe prestaju biti nastavnim sredstvima, i glazbeno učenje pretvaraju u izravno učenje na glazbenoj stvarnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Pavel Rojko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rojko, Pavel
Plaidoyer za izravno učenje glazbe // Tonovi (Zagreb), 58 (2011), 32-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Rojko, P. (2011) Plaidoyer za izravno učenje glazbe. Tonovi (Zagreb), 58, 32-41.
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {2011}, pages = {32-41}, keywords = {Nastavna tehnologija, ud\v{z}benici, snimljena glazba, glazbena stvarnost}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {58}, issn = {0352-9711}, title = {Plaidoyer za izravno u\v{c}enje glazbe}, keyword = {Nastavna tehnologija, ud\v{z}benici, snimljena glazba, glazbena stvarnost} }
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {2011}, pages = {32-41}, keywords = {Educational technology, schoolbooks, music recordings, music reality}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {58}, issn = {0352-9711}, title = {Plaidoyer for direct music learning}, keyword = {Educational technology, schoolbooks, music recordings, music reality} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font