Pregled bibliografske jedinice broj: 566118
Učinci intenzivne nastave harmonije u prvom i drugom razredu srednje glazbene škole
Učinci intenzivne nastave harmonije u prvom i drugom razredu srednje glazbene škole, 2009., magistarski rad, Muzička akademija, Zagreb
CROSBI ID: 566118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci intenzivne nastave harmonije u prvom i drugom razredu srednje glazbene škole
(Effects of intensive teaching harmony in the first and second classes of high music school)
Autori
Hinek, Ivančica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
08.12
Godina
2009
Stranica
474
Mentor
Rojko, Pavel
Ključne riječi
Tradicionalna nastava harmonije; intenzivna nastava harmonije; harmonijska analiza; harmonijski sluh
(Traditional harmony teaching; intensive harmony teaching; harmonic analysis; harmonic ear)
Sažetak
U radu se uspoređuje tradicionalna i „intenzivna“ nastava harmonije. Tradicionalna je harmonija opterećena nizom nedostataka od kojih je možda najveći nizostanak harmonijske analize, tj. pravih glazbenih primjera. Intenzivna nastava harmonije koja je bila predmetom ovoga istraživanju zasnivala se upravo na glazbenoj literaturi. Intenzivna nastava harmonija pokazuje niz porednosti u odnosu na tradicionalnu i ukazuje na opravdanaost uvođenja kvalitativnih promjena u pristup podučavanju predmeta Harmonija. Nastavu harmonije, kaže se u radu, trebalo bi koncipirati na harmonijskoj analizi primjera iz umjetničke glazbene literature. Nadalje, harmonijska se znanja moraju usvajati slušanjem, pa je u tu svrhu potrebno provoditi različite aktivnosti vježbanja harmonijskog sluha. Ipak, prvi i osnovni uvjet dobre nastave harmonije jest analiza prave glazbene literature. Osim što ima neospornu umjetničku vrijednost u radu u nastavi, učenje i upoznavnaje harmonije analizom pravih glazbenih djela najsigurniji je put k razumijevanju glazbe. Nastava harmonije time bi prestala biti (glazbeno) neutralna, apstraktna disciplina prilagođena zadovoljavanju normi i kriterija školskoga sustava, vratila bi se svojim korijenoma – pravoj glazbi i postala mjesto kontinuiranog i trajnog upoznavanja vrhunskih djela glazbene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija