Pregled bibliografske jedinice broj: 565512
Stereotipi studenata o nadarenoj djeci
Stereotipi studenata o nadarenoj djeci // School, Education and learning for the future / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 181-190 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 565512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stereotipi studenata o nadarenoj djeci
(University students' stereotypes about gifted children)
Autori
Kopačević, Diana ; Miloloža, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
School, Education and learning for the future
/ Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 181-190
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
ECNSI – 2011 5th International Conference on Advanced and Systematic Research
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stereotipi; nadarenost; mitovi o nadarenosti; darovitost; mitovi
(stereotypes; giftedness; myths about gifted children; myths)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati prihvaćanje stereotipa o nadarenim učenicima kod studenata općenito, te provjeriti postoje li razlike u prihvaćanju stereotipa kod studenata Učiteljskog fakulteta (UF) i studenata Fakulteta strojarstva i brodogradnje (FSB). Hipoteza je da stereotipi postoje, no da će studenti UF biti bolje informirani, te stoga manje skloni prihvaćati ih. Uzorak se sastojao od 45 studenata UF (45 Ž) i 43 studenta FSB (12 Ž i 31 M). Upitnik sastavljen za potrebe ovog istraživanja sastoji se od 15 tvrdnji koje se često spominju u literaturi kao stereotipi o nadarenima (npr. Winner, 1996/2005). Ispitanici su na 5-stupanjskoj skali Likertovog tipa procjenjivali koliko se slažu s pojedinom tvrdnjom. Pri obradi rezultata svaka tvrdnja je promatrana kao zaseban stereotip. Rezultati pokazuju da stereotipi nisu prisutni u velikoj mjeri niti u jednoj skupini. Obje skupine studenata se najviše slažu sa stereotipom Sva su djeca nadarena na neki način (M = 3.79), a najmanje s tvrdnjom Ako učenik dobiva loše ocjene u školi to znači da nije nadaren (M = 1.98). t- testom je utvrđeno da razlike među skupinama postoje, ali ne u očekivanom smjeru – studenti UF su skloniji prihvaćanju stereotipa od studenata FSB-a, moguće zbog toga što imaju idealiziraniju i optimističniju sliku nadarenih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb