Pregled bibliografske jedinice broj: 564743
Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu
Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 9 (2011), 2; 425-446 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 564743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu
(Religious Tourism as a Particular Socio-Cultural Phenomenon – an Example on Survey Among the Students of the University of Split)
Autori
Duvnjak, Neven ; Relja, Renata ; Žeravica, Milena
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 9
(2011), 2;
425-446
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
religijski turizam; religijski turist; hodočašća; studenti; studij; molitva; vjera; sredstva javnog priopćavanja
(religious tourism; religious tourist; pilgrimages; students; study; praying; faith; mass media)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja o religijskom turizmu među 300 studenata s 11 fakulteta Splitskoga sveučilišta. Glavni je cilj utvrditi na koji način studenti percipiraju religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen i sudjeluju li u religijskom turizmu kao segmentu opće turističke ponude. U prvom dijelu članka raspravlja se o razvitkuu religijskog turizma kroz povijest, s naglaskom na njegovu ulogu u suvremenom društvu i u okviru modernog turizma. Ovdje su definirani pojmovi religijski turizam i religijski turist, te su ukratko analizirane razlike između religijskog turizma i »nespecijaliziranog« turizma, shvaćenog u općenitom smislu. U drugom dijelu članka prezentirani su rezultati ankete koje su pokazale da su studenti u većini slabo upoznati s religijskim turizmom kao posebnim segmentom turističke ponude. Ishod istraživanja pokazuje da na poznavanje religijskog turizma utječe vrsta studija, važnost vjere u životu studenata i učestalost osobne molitve. Studenti Splitskog sveučilišta smatraju da je medijska promidžba religijskog turizma kod nas slaba i zamjećuju da se pojam religijski turizam rijetko ili nikada ne pojavljuje u sredstvima javnog priopćavanja. Općenito je mišljenje ispitanika da je ova vrsta turizma slabo razvijena u Hrvatskoj, a značajan udio studenata uopće nije upoznat s njime. Što se tiče osobnog sudjelovanja studenata u religijskom turizmu, pokazalo se da je gotovo polovica njih sudjelovala u nekom obliku ovog turističkog segmenta. Na ovu varijablu ponovno su utjecali vrsta studija, stavovi o vjeri, važnost vjere u životu, te učestalost osobne molitve, gdje su se pokazali rezultati istoga smjera kao i kod poznavanja pojma religijski turizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1546 - Hrvatski identitet i multikulturalnost Mediterana u doba globalizacije (Kukoč, Mislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts