Pregled bibliografske jedinice broj: 564390
Primjena metode bioelektrične impedancije u mjerenju postotka tjelesne masti učenika.
Primjena metode bioelektrične impedancije u mjerenju postotka tjelesne masti učenika. // Zbornik radova 12. ljetne škole kineziologa RH „Metode rada u području edukacije, sporta i sportske rekreacije"
Rovinj, Hrvatska, 2003. str. 82-86 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 564390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena metode bioelektrične impedancije u mjerenju postotka tjelesne masti učenika.
(Bioelectrical impedance method as a measure of students body fat percentage.)
Autori
Maršić, Tošo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 12. ljetne škole kineziologa RH „Metode rada u području edukacije, sporta i sportske rekreacije"
/ - , 2003, 82-86
Skup
12. ljetne škola kineziologa RH s temom „Metode rada u području edukacije, sporta i sportske rekreacije"
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 22.06.2003. - 26.06.2003
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
% masti; mjerenje; škola; TZK
(fat percentage; measure; school; PE)
Sažetak
U radu su testirane razlike između tri uređaja za mjerenje postotka masnog tkiva koji rade na principu bioelektrične impedance sa postotkom masti izračunatim na osnovu kožnih nabora. Primjenom zavisnog t-testa utvrđeno je da uređaj firme Nais (model EW 4100) jedini ne pokazuje značajne razlike u odnosu na prosječne postotke masti dobivene mjerenjem kožnih nabora. Također i rezidualne vrijednosti, ortogonalne projekcija rezultata na prvu glavnu komponentu, pouzdanost mjerenja i korelacija sa postotkom masti dobivenim mjerenjem kožnih nabora ukazuju na prednost uređaja firme Nais nad uređajima Omron (model Omron 302) i Tanita (model TBF-611). Primjena metode bioelektrične impedance za mjerenje postotka masti u okviru nastave TZK-a, može imati prednosti u odnosu na kožni nabor nadlaktice zbog znatno manje cijene uređaja, jednostavnije primjene, veća atraktivnost kod učenika, mogućnost dobivanja postotka masti a ne samo kožnog nabora. Nedostatci se ogledaju prije svega u manjoj podobnosti komparativnog praćenja zbog različitih utjecaja kao što neposredno uzimanje hrane, tjelesno vježbanje ili doba dana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija