Pregled bibliografske jedinice broj: 563010
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije // Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 9 (2002), 2; 249-258 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 563010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije
(The feeling of loneliness and social behaviour of school children in the context of social interaction)
Autori
Klarin, Mira
Izvornik
Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada (1330-6456) 9
(2002), 2;
249-258
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Usamljenost; Prijateljstvo; Agresivno ponašanje; Prosocijalno ponašanje
(loneliness; friendship; aggressive behaviour; pro-social behaviour)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi da li kvaliteta interakcije s vršnjacima može objasniti osjećaj usamljenosti i ponašanje prdadolescenata i adolescenata. Teorijsku osnovu čini Sullivanova interpersonalna teorija u kontekstu koje su rezultati i interpretirani. Rezultati ukazuju na zaključak o značajnoj povezanosti između kvalitete interakcije u dijadi, osjaćaja usamljenosti, agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Kvaliteta interakcije s najboljim prijateljem značajan je prediktor usamljenosti te prosocijalnog i agresivnog ponašanja. Adolescenti koji kvalitetu dijadne interakcije procjenjuju višom osjećaju se manje usamljeni i u repertoaru ponašanja koriste prosocijalne obrasce ponašanja, za razliku od adolescenata koji nisu zadovoljni interakcijom s najboljim prijateljem i koji pokazuju višu razinu usamljenosti, a u repertoaru ponašanja koriste agresivno ponašanje. Utvrđene su i spolne razlike. Mladići se osjećaju usamljenije od djevojaka i češće koriste agresiju u svom ponašanju. Djevojke se osjećaju manje usamljeno i prosocijalno ponašanje je češće u repertoaru njihovog ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts