Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 563010

Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije


Klarin, Mira
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije // Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 9 (2002), 2; 249-258 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 563010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije
(The feeling of loneliness and social behaviour of school children in the context of social interaction)

Autori
Klarin, Mira

Izvornik
Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada (1330-6456) 9 (2002), 2; 249-258

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Usamljenost; Prijateljstvo; Agresivno ponašanje; Prosocijalno ponašanje
(loneliness; friendship; aggressive behaviour; pro-social behaviour)

Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi da li kvaliteta interakcije s vršnjacima može objasniti osjećaj usamljenosti i ponašanje prdadolescenata i adolescenata. Teorijsku osnovu čini Sullivanova interpersonalna teorija u kontekstu koje su rezultati i interpretirani. Rezultati ukazuju na zaključak o značajnoj povezanosti između kvalitete interakcije u dijadi, osjaćaja usamljenosti, agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Kvaliteta interakcije s najboljim prijateljem značajan je prediktor usamljenosti te prosocijalnog i agresivnog ponašanja. Adolescenti koji kvalitetu dijadne interakcije procjenjuju višom osjećaju se manje usamljeni i u repertoaru ponašanja koriste prosocijalne obrasce ponašanja, za razliku od adolescenata koji nisu zadovoljni interakcijom s najboljim prijateljem i koji pokazuju višu razinu usamljenosti, a u repertoaru ponašanja koriste agresivno ponašanje. Utvrđene su i spolne razlike. Mladići se osjećaju usamljenije od djevojaka i češće koriste agresiju u svom ponašanju. Djevojke se osjećaju manje usamljeno i prosocijalno ponašanje je češće u repertoaru njihovog ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mira Klarin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Klarin, Mira
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije // Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 9 (2002), 2; 249-258 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Klarin, M. (2002) Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 9 (2), 249-258.
@article{article, author = {Klarin, Mira}, year = {2002}, pages = {249-258}, keywords = {Usamljenost, Prijateljstvo, Agresivno pona\v{s}anje, Prosocijalno pona\v{s}anje}, journal = {Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada}, volume = {9}, number = {2}, issn = {1330-6456}, title = {Osje\'{c}aj usamljenosti i socijalno pona\v{s}anje djece \v{s}kolske dobi u kontekstu socijalne interakcije}, keyword = {Usamljenost, Prijateljstvo, Agresivno pona\v{s}anje, Prosocijalno pona\v{s}anje} }
@article{article, author = {Klarin, Mira}, year = {2002}, pages = {249-258}, keywords = {loneliness, friendship, aggressive behaviour, pro-social behaviour}, journal = {Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada}, volume = {9}, number = {2}, issn = {1330-6456}, title = {The feeling of loneliness and social behaviour of school children in the context of social interaction}, keyword = {loneliness, friendship, aggressive behaviour, pro-social behaviour} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font