Pregled bibliografske jedinice broj: 562007
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju kao pretpostavka održivog razvoja
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju kao pretpostavka održivog razvoja // Cjelovitost Zabiokovlja - pluridisciplinarni pristup / Mrkonjić, Anđelko (ur.).
Mostar: FRAM-ZIRAL, 2011. str. 251-259 (pozvano predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 562007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju kao pretpostavka održivog razvoja
(Interculturalism in education as a prerequisite for sustainable development)
Autori
Buterin, Marija ; Jagić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Cjelovitost Zabiokovlja - pluridisciplinarni pristup
/ Mrkonjić, Anđelko - Mostar : FRAM-ZIRAL, 2011, 251-259
ISBN
978-9958-056-4
Skup
Cjelovitost Zabiokovlja - pluridisciplinarni pristup
Mjesto i datum
Ljubuški, Bosna i Hercegovina; Vrgorac, Hrvatska, 05.05.2011. - 06.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
globalizacija ; interkulturalizam ; odgoj i obrazovanje ; održivi razvoj
(education ; globalization ; interculturalisam ; sustainable development)
Sažetak
Rasprava o održivom razvoju implicira sustavnije promišljanje njegove društvene dimenzije, unutar koje problematika odnosa među kulturama neosporno zauzima značajno mjesto. Važnost afirmacije interkulturalizma može se iskazati dvoznačno. Prvo značenje se odnosi se na ulogu koju skladni odnosi među kulturama imaju za očuvanje kulturne raznolikosti. Drugo značenje proizlazi iz prethodnog, te se odnosi na sinergijski doprinos koju kulturna raznolikost može imati u promišljanju, kreiranju i primjeni strategije održivog razvoja. Obilježja globalizacijskog procesa, kao što su masovne migracije i razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, povećala su prilike za stjecanje interkulturalnog iskustva. Međutim, kulturna raznolikost se još uvijek doživljava i iskazuje kroz predrasude, distancu i sukobe što postavlja nove izazove pred postojećim sustavom odgoja i obrazovanja. S obzirom na navedeno, u ovom radu se razmatraju izazovi odgoja i obrazovanja za interkulturalne odnose u funkciji afirmacije društvene dimenzije održivog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0000000-3228 - Interkulturalne promjene pod utjecajem turizma u Hrvatskoj (Jagić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru