Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 559810

Evangelizacija u eri medija: mogućnosti i problemi komuniciranja


Valković, Jerko
Evangelizacija u eri medija: mogućnosti i problemi komuniciranja // Bogoslovska smotra, 81 (2011), 3; 675-696 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 559810 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evangelizacija u eri medija: mogućnosti i problemi komuniciranja
(EVANGELIZSATION IN THE ERA OF MEDIA: OPPORTUNITIES AND PROBLEMS OF COMMUNICATION)

Autori
Valković, Jerko

Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 81 (2011), 3; 675-696

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
evangelizacija; mediji; komuniciranje; javnost; društvene mreže
(evangelisation; media; communication; public; social networks)

Sažetak
Ako je u prošlosti Crkva u medijima ponajprije prepoznavala prikladna sredstva za pastoralno djelovanje i razmišljala o načinima njihove upotrebe, u novije vrijeme u njima prepoznaje novu kulturu i ističe značenje koje imaju u oblikovanju društvenih procesa. Imajući u vidu brzi tehnološki razvoj osobito prepoznatljiv na području društvenih komunikacija te značenje komunikacija u cjelokupnom životu, uočava se kako je danas potrebno veću pozornost posvetiti upravo komunikacijskim procesima. Nije riječ samo novim načinima komuniciranja već se mijenjaju uloge i odnosi između sugovornika, nude nove mogućnosti sudjelovanja u javnom životu a te promjene osobito doživljavaju društva i institucije koje su stoljećima komunicirali drukčijim komunikacijskim obrascima. Polazeći od činjenice da evangelizacija pretpostavlja vjernost evanđelju ali i čovjeku kojemu je navještaj upućen, poznavanje komunikacijskih procesa Crkvi može pomoći da bolje razumije čovjeka, njegov način doživljavanja i komuniciranja ali isto tako da se i sama Crkva snažnije uključuje u dijalog i život društva. Polazeći od slike Crkve koja se u današnjoj javnosti najvećim dijelom stvara upravo kroz medije, autor u prvom dijelu govori o karakteristikama komuniciranja unutar suvremenog društva pri čemu posebno ističe osnovne kriterije medijskog djelovanja. Način komuniciranja današnjeg društva potiče Crkvu na komunikaciju i uključivanje što većeg broja ljudi u komunikaciju u javnosti. U drugom dijelu autor govori o novim medijima. Oni pružaju brojne mogućnosti omogućavajući brzi pristup informacijama, pospješuju nove načine komuniciranja i stvaranja novih oblika zajedništva. Svojim djelovanjem suočavaju nas s nekim novim pitanjima jer se drukčije doživljava prostor i vrijeme, tjelesnost, mijenja se odnos prema sugovorniku, uspostavljaju se (virtualne) zajednice a susreće se i drukčiji načinom doživljavanja vjere i svetoga. Crkva je pozvana suočiti se s ovim izazovima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
203-1941533-0732 - Supsidijarnost u hrvatskom društvu (Baloban, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jerko Valković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Valković, Jerko
Evangelizacija u eri medija: mogućnosti i problemi komuniciranja // Bogoslovska smotra, 81 (2011), 3; 675-696 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
Valković, J. (2011) Evangelizacija u eri medija: mogućnosti i problemi komuniciranja. Bogoslovska smotra, 81 (3), 675-696.
@article{article, author = {Valkovi\'{c}, Jerko}, year = {2011}, pages = {675-696}, keywords = {evangelizacija, mediji, komuniciranje, javnost, dru\v{s}tvene mre\v{z}e}, journal = {Bogoslovska smotra}, volume = {81}, number = {3}, issn = {0352-3101}, title = {Evangelizacija u eri medija: mogu\'{c}nosti i problemi komuniciranja}, keyword = {evangelizacija, mediji, komuniciranje, javnost, dru\v{s}tvene mre\v{z}e} }
@article{article, author = {Valkovi\'{c}, Jerko}, year = {2011}, pages = {675-696}, keywords = {evangelisation, media, communication, public, social networks}, journal = {Bogoslovska smotra}, volume = {81}, number = {3}, issn = {0352-3101}, title = {EVANGELIZSATION IN THE ERA OF MEDIA: OPPORTUNITIES AND PROBLEMS OF COMMUNICATION}, keyword = {evangelisation, media, communication, public, social networks} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font