Pregled bibliografske jedinice broj: 559426
Valna gibanja
Valna gibanja // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 559426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Valna gibanja
(Wave motion)
Autori
Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
/ Vijtiuk, Nada - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 33-33
ISBN
978-953-7210-34-2
Skup
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, Zagreb, Croatia
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
predkoncepcije; nastava fizike; niži razredi osnovne škole
(preconceptions; misconceptions; wave motion; learning environment; physics education; lower classes of primary school education)
Sažetak
Redovna nastava fizike u osnovnoj školi počinje relativno kasno (u učeničkoj dobi od 13 godina). Do te dobi svog života učenici usvoje veliku količinu činjeničnog znanja što kroz redovnu nastavu, što kroz neformalne oblike. Stoga je dobro istražiti pretkoncepcijske zablude vezane za ključne pojmove nastave fizike i tako spoznati dominantne probleme kod definiranja i usvajanja osnovnih fizikalnih pojmova. Drugi put savladavanja ovog problema mogao bi biti u kanaliziranju apstraktnih svojstava osnovnih fizikalnih pojmova u željenom smjeru u nastavi prirodnih grupa predmeta u nižim razredima osnovnih škola. Birani i uzrastu prihvatljivi sadržaji popraćeni odabranim demonstracijskim eksperimentima mogu usmjeriti usvajanje koncepcijskih sadržaja i tako olakšati stjecanje realnog znanja u periodima obrazovanja kada je to predviđeno. Ovaj se rad bavi samo jednom koncepcijskom temom vezanom za pojam valova i valnog gibanja. Kako je poznato valno gibanje predstavlja ključni koncept u pojmovniku fizike. Rad je napravljen u relativno neuobičajenim uvjetima, na populaciji učenika četvrtog razreda osnovne škole s ciljem da ispita doseg usvojivosti koncepata valnog gibanja kod uzrasta relativno kratkog trajanja efektivne koncentracije i nenaviklih na nastavne sadržaje motivirane demonstracijskim eksperimentom. Oslanja se na prethodna iskustvena poimanje valova na vodi i testira mogućnosti heurističkog pristupa usvajanja fizikalnih pojmova kod relativno mlade populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb