Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 558442

SINDROM SAGORIJEVANJA NA POSLU OSNOVNOŠKOLSKIH UČITELJA/ICA


Martinko, Jasna
SINDROM SAGORIJEVANJA NA POSLU OSNOVNOŠKOLSKIH UČITELJA/ICA, 2009., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 558442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
SINDROM SAGORIJEVANJA NA POSLU OSNOVNOŠKOLSKIH UČITELJA/ICA
(Burnout of primary school teachers)

Autori
Martinko, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.10

Godina
2009

Stranica
89

Mentor
Vlatka Domović

Ključne riječi
profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout); osnovnoškolski učitelji/ce; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobno postignuće; izvori učiteljskog stresa; samopoštovanje.
(burnout; (male and female) primary school teachers; emotional exhaustion; depersonalization; personal achievement; sources of stress among teachers; self-respect.)

Sažetak
Sindrom sagorijevanja na poslu (burnout) je područje koje je u Hrvatskoj malo istraženo. Cilj je ovog rada, osim prikaza teoretskog utemeljenja, ispitati kako osnovnoškolski učitelji/ce procjenjuju stupanj profesionalnog sagorijevanja u dimenzijama emocionalne iscrpljenosti, depersonalizacije i osobnog postignuća, s obzirom na demografske čimbenike, procjenu samopoštovanja i organizacijske stresore. U istraživanju su korišteni sljedeći mjerni instrumenti: Skala za mjerenje izvora učiteljskog stresa, Skala procjene samopoštovanja učitelja i Skala profesionalnog sagorijevanja (Maslach Burnout Inventory (MBI)). Istraživanje je pokazalo da ispitanici imaju značajno viši osjećaj osobnog postignuća nego emocionalne iscrpljenosti i depersonalizacije. S obzirom na spol, muškarci pokazuju statističko značajnu razliku u dimenziji depersonalizacije. Učitelji/ce predmetne nastave iz urbalnih sredina iskazuju veći osjećaj depersonalizacija te značajno niži osjećaj osobnog postignuća u odnosu na učitelje/ce razredne nastave. Samopoštovanje je u niskoj negativnoj, ali značajnoj korelaciji sa subskalama Emocionalna iscrpljenost i Depersonalizacija, te u umjerenoj pozitivnoj korelaciji s Osobnim postignućem. Učitelji/ce višeg samopoštovanja u prosjeku procjenjuju nižu emocionalnu iscrpljenost i depersonalizaciju te viši osjećaj osobnog postignuća. Neprimjereno ponašanje učenika je procijenjeno kao veći izvor stresa u odnosu na radno opterećenje i potrebu za profesionalnim priznanjem. Prediktor koji najviše doprinosi predviđanju emocionalne iscrpljenosti, ali i osobnog postignuća, samopoštovanje je učitelja/ica, dok je to za predviđanje depersonalizacije potreba za profesionalnim priznanjem. Dobiveni rezultati istraživanja mogu se koristiti u izradi programa prevencije sagorijevanja kod osnovnoškolskih učitelja/ica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Martinko, Jasna
SINDROM SAGORIJEVANJA NA POSLU OSNOVNOŠKOLSKIH UČITELJA/ICA, 2009., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Martinko, J. (2009) 'SINDROM SAGORIJEVANJA NA POSLU OSNOVNOŠKOLSKIH UČITELJA/ICA', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Martinko, Jasna}, year = {2009}, pages = {89}, keywords = {profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout), osnovno\v{s}kolski u\v{c}itelji/ce, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignu\'{c}e, izvori u\v{c}iteljskog stresa, samopo\v{s}tovanje.}, title = {SINDROM SAGORIJEVANJA NA POSLU OSNOVNO\v{S}KOLSKIH U\v{C}ITELJA/ICA}, keyword = {profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout), osnovno\v{s}kolski u\v{c}itelji/ce, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignu\'{c}e, izvori u\v{c}iteljskog stresa, samopo\v{s}tovanje.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Martinko, Jasna}, year = {2009}, pages = {89}, keywords = {burnout, (male and female) primary school teachers, emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement, sources of stress among teachers, self-respect.}, title = {Burnout of primary school teachers}, keyword = {burnout, (male and female) primary school teachers, emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement, sources of stress among teachers, self-respect.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font