Pregled bibliografske jedinice broj: 558225
Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje
Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje // Međunarodna naučna konferencija "Inicijativa, saradnja i stvaralaštvo u savremenom obrazovanju" / Polovina, Nada ; Džinović, Vladimir ; Bodroža, Bojana (ur.).
Beograd: Inistitut za pedagoška istraživanja, Privredna komora Srbije, 2011. str. 49.-50. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 558225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje
(The Creativity of Teachers in Modern Schools and Lifelong Education)
Autori
Radeka, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna naučna konferencija "Inicijativa, saradnja i stvaralaštvo u savremenom obrazovanju"
/ Polovina, Nada ; Džinović, Vladimir ; Bodroža, Bojana - Beograd : Inistitut za pedagoška istraživanja, Privredna komora Srbije, 2011, 49.-50.
ISBN
978-86-7447-102-9
Skup
Inicijativa, saradnja i stvaralaštvo u savremenom obrazovanju
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.11.2011. - 26.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnik; škola; kreativnost; cjeloživotno obrazovanje
(Teacher; School; Creativity; Lifelong Education)
Sažetak
U tradicionalnoj školi, koja je utemeljena na konceptu tradicionalnog obrazovanja, kreativnost nastavnika svodi se na potragu za boljim načinom poučavanja unutar predavačkog sustava nastave. Razvijena društva danas su napustila tradicionalnu školu. Struktura suvremene škole utemeljena je na konceptu cjeloživotnog obrazovanja. Tranzicija iz tradicionalne u suvremenu školu dug je proces koji se ne može provesti bez strukturnih društvenih promjena i doprinosa nastavnika. Promjena škole prije svega zavisi od promjene nastavnika. Cjeloživotno obrazovan nastavnik stvaralački (su)kreira vlastiti razvoj ne samo na temelju formalnog obrazovanja nego i neformalnim i informalnim učenjem. Fokus pažnje kod cjeloživotnog obrazovanja nastavnika prebacuje se s unaprijed određenog načina obrazovanja koji je identičan za sve nastavnike na ishode učenja, tj. formiranje kompetencija koje svaki nastavnik stvara na svoj način. Cjeloživotno obrazovan nastavnik inovira nastavni proces koristeći pritom različite nastavne sustave. Rezultat svih tih inovacija kod učenika treba uzrokovati zamjenu pasivnog usvajanja znanja aktivnim ovladavanjem procesom stjecanja znanja. Bez te suštinske promjene nema suvremene škole niti cjeloživotnog obrazovanja. U radu se analizira kreativni potencijal nastavnika, prepreke ostvarenju suvremene škole, kao i značaj nastavnika za ostvarenje cjeloživotnog obrazovanja u suvremenom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Igor Radeka
(autor)