Pregled bibliografske jedinice broj: 557447
Socioekonomske prilike obitelji i kvaliteta obiteljske interakcije kao prediktori školskog uspjeha srednjoškolaca u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji
Socioekonomske prilike obitelji i kvaliteta obiteljske interakcije kao prediktori školskog uspjeha srednjoškolaca u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji // Ljetopis socijalnog rada, 18 (2011), 1; 31-62 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 557447 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socioekonomske prilike obitelji i kvaliteta obiteljske interakcije kao prediktori školskog uspjeha srednjoškolaca u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji
(Socioeconomic status and quality of family interaction as predictors of academic achievement of high school students in Croatia, Bosnia and Herzegovina and Macedonia)
Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Klarin, Mira ; Proroković, Ana
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 18
(2011), 1;
31-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Kvaliteta obiteljske interakcije ; Predikcija ; Pripadnost državi ; Socioekonomski status obitelji ; školski uspjeh
(The quality of family interactions ; prediction ; country-specific ; socioeconomic status of families ; academic achievement)
Sažetak
Obitelj kao primarna socijalizacijska institucija određuje ukupni razvoj djeteta, pa tako dijelom determinira i školsko postignuće. Rezultati dosadašnjih istraživanja pokazuju da su obiteljske sociodemografske i procesne varijable povezane sa školskim uspjehom djece. Rohner (2010) ističe da su obrasci povezanosti između roditeljskog ponašanja i funkcioniranja mladih specifični s obzirom na kulturu, spol učenika i vrstu promatranog ishoda. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio utvrditi determinante školskog uspjeha učenika među sociodemografskim varijablama i varijablama obiteljske interakcije u kontekstu kulture. Na uzorcima srednjoškolaca u Hrvatskoj, BiH i Makedoniji primijenjeni su: Upitnik sociodemografskih obilježja, Skala zadovoljstva vlastitom obitelji (Vulić-Prtorić, 2004), Skala percepcije roditeljskog ponašanja (Macuka, 2007) i Skala usamljenosti u obitelji (Ćubela- Adorić, 2004). Među mjerenim varijablama determinante školskog uspjeha učenika su: pripadnost kulturi, mjesto življenja, obrazovanje majke, zaposlenost oca, procjena materijalnih prilika obitelji, vrsta škole koju učenik pohađa, spol učenika, zadovoljstvo vlastitom obitelji, psihološka kontrola od strane oca i usamljenost u obitelji. Rezultati su dodatno pokazali različite relacije mjerenih varijabli i školskog uspjeha u različitim kulturama. Usporedba pojedinačnog doprinos varijabli indikatora SES-a i varijabli obiteljske interakcije kod mladića i djevojaka u ove tri države pokazala je da ove dvije skupine prediktora objašnjavaju ponešto različit postotak varijance školskog uspjeha učenika, te da su različite obiteljske varijable značajni prediktori školskog uspjeha kod mladića i djevojaka u Hrvatskoj, BiH i Makedoniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts