Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 557044

Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju


Halmi, Aleksandar
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 23-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 557044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju
(Complex theory-led evaluation programmes in education)

Autori
Halmi, Aleksandar

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 1; 23-40

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
program evaluacije; evaluacijska istraživanja; programska teorija; praktična taksonomija; formativna i sumativna evaluacija; sudionici
(evaluation programme; evaluation research; programme theory; practical taxonomy; formative and summative evaluation; participants)

Sažetak
Dosadašnji programi evaluacije i evaluacijska istraživanja u obrazovanju, pogotovo ona koja se odnose na evaluaciju nastavnih planova i programa (curriculuma), vrlo su malo ili nimalo koristila programsku teoriju. Programska teorija i logika malog ili srednjeg dosega, nužno su sredstvo za izradu bilo kojeg programa ili tipa evaluacije bilo da je riječ o formativnim, sumativnim, proaktivnim, monitoring ili interaktivnim formama evaluacije. Ta se tematika često neopravdano zaobilazi u mnogim uvodnim tekstovima i metodološkim raspravama, u kojima se evaluacija prikazuje kao ateorijska i isključivo metodički usmjerena misija. Međutim, važnost teorije (modela i pristupa) naglašavaju brojni evaluativni teoretičari (Patton, Chen, Rossi i Freman, Weiss itd.). U najopćenitijem smislu, teorija ima mnogo funkcija i središnja je sastavnica evaluacijskog procesa u obrazovanju. Primjerice, ona može omogućiti nastavniku – evaluatoru dobru racionalu pri odabiru specifičnih metoda i metodoloških pristupa prigodom, primjerice, istraživanja učenika s posebnim potrebama. U elaboraciji navedene tematike, autor koristi različite modele iz evaluacijske prakse koji u danom kontekstu mogu poslužiti za generiranje teorija znanosti o obrazovanju. Posebno ističe praktičnu evaluacijsku taksanomiju koja je od vitalnog interesa za odabir adekvatne evaluacijske strategije i pristupe, najpriklatnije za programe intervencije u različitim područjima odgoja i obrazovanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-2032635-0713 - Hrvatsko - europski dodiri u pisanim medijima zadarskog područja (19. i 20. st.) (Vidaković, Josip, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Aleksandar Halmi (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Halmi, Aleksandar
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 23-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Halmi, A. (2010) Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 23-40.
@article{article, author = {Halmi, Aleksandar}, year = {2010}, pages = {23-40}, keywords = {program evaluacije, evaluacijska istra\v{z}ivanja, programska teorija, prakti\v{c}na taksonomija, formativna i sumativna evaluacija, sudionici}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Kompleksni teorijski vo\djeni programi evaluacije u obrazovanju}, keyword = {program evaluacije, evaluacijska istra\v{z}ivanja, programska teorija, prakti\v{c}na taksonomija, formativna i sumativna evaluacija, sudionici} }
@article{article, author = {Halmi, Aleksandar}, year = {2010}, pages = {23-40}, keywords = {evaluation programme, evaluation research, programme theory, practical taxonomy, formative and summative evaluation, participants}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Complex theory-led evaluation programmes in education}, keyword = {evaluation programme, evaluation research, programme theory, practical taxonomy, formative and summative evaluation, participants} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Scineces Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font