Pregled bibliografske jedinice broj: 557044
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 23-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 557044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju
(Complex theory-led evaluation programmes in education)
Autori
Halmi, Aleksandar
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010), 1;
23-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
program evaluacije; evaluacijska istraživanja; programska teorija; praktična taksonomija; formativna i sumativna evaluacija; sudionici
(evaluation programme; evaluation research; programme theory; practical taxonomy; formative and summative evaluation; participants)
Sažetak
Dosadašnji programi evaluacije i evaluacijska istraživanja u obrazovanju, pogotovo ona koja se odnose na evaluaciju nastavnih planova i programa (curriculuma), vrlo su malo ili nimalo koristila programsku teoriju. Programska teorija i logika malog ili srednjeg dosega, nužno su sredstvo za izradu bilo kojeg programa ili tipa evaluacije bilo da je riječ o formativnim, sumativnim, proaktivnim, monitoring ili interaktivnim formama evaluacije. Ta se tematika često neopravdano zaobilazi u mnogim uvodnim tekstovima i metodološkim raspravama, u kojima se evaluacija prikazuje kao ateorijska i isključivo metodički usmjerena misija. Međutim, važnost teorije (modela i pristupa) naglašavaju brojni evaluativni teoretičari (Patton, Chen, Rossi i Freman, Weiss itd.). U najopćenitijem smislu, teorija ima mnogo funkcija i središnja je sastavnica evaluacijskog procesa u obrazovanju. Primjerice, ona može omogućiti nastavniku – evaluatoru dobru racionalu pri odabiru specifičnih metoda i metodoloških pristupa prigodom, primjerice, istraživanja učenika s posebnim potrebama. U elaboraciji navedene tematike, autor koristi različite modele iz evaluacijske prakse koji u danom kontekstu mogu poslužiti za generiranje teorija znanosti o obrazovanju. Posebno ističe praktičnu evaluacijsku taksanomiju koja je od vitalnog interesa za odabir adekvatne evaluacijske strategije i pristupe, najpriklatnije za programe intervencije u različitim područjima odgoja i obrazovanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2032635-0713 - Hrvatsko - europski dodiri u pisanim medijima zadarskog područja (19. i 20. st.) (Vidaković, Josip, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Aleksandar Halmi
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Scineces Abstracts