Pregled bibliografske jedinice broj: 556650
Kreativnost kao element poslovnog pregovaranja
Kreativnost kao element poslovnog pregovaranja, 2010., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 556650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost kao element poslovnog pregovaranja
(Creativity as an element of business negotiation)
Autori
Marić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.06
Godina
2010
Stranica
99
Mentor
Tomašević Lišanin, Marija
Neposredni voditelj
Razum, Andrea
Ključne riječi
pregovarački proces; vještine pregovarača; inteligencija; pristranosti; kreativnost
(negotiation process; negotiatior skills; intelligence; bias; creativity)
Sažetak
Rad razmatra proces poslovnog pregovaranja te ukazuje na njegov bitan, ali često zanemaren element: kreativnost. Nerijetko poslovni pregovori naiđu na prepreke koje proizlaze iz naravi i sposobnosti pregovarača koji sudjeluju u pregovorima. Nedostatno razvijena emocionalna i socijalna inteligencija te pristranosti kojima su pregovarači podložni rezultiraju donošenjem lošijih odluka prilikom rješavanja konfliktne situacije, koja je u podlozi svakog pregovaračkog procesa. No, kreativni načini sagledavanja postojećeg sukoba između pregovaračkih strana kao i upotreba kreativnih tehnika prilikom promišljanja potencijalnih pregovaračkih rješenja uklanjaju pristranosti pregovarača i pospješuju postizanje obostrano korisnih pregovaračkih rješenja. Svrha rada je pobliže upoznati čitatelja s osnovnim elementima pregovaračkog procesa te čimbenicima koji na njega nepovoljno utječu (heuristike i pristranosti pregovarača). Radom se željelo dobiti uvid u razinu razvijenosti vještina pregovaranja poduzetnika u Hrvatskoj te spoznati razinu upotrebe kreativnih rješenja prilikom poslovnog pregovaranja, pa je u sklopu rada provedeno kvantitativno istraživanje na uzorku od 80 poduzetnika u Republici Hrvatskoj, kojim su se ispitale njihove percepcije o vlastitim pregovaračkim vještinama. Otkriveno je da hrvatski poduzetnici nemaju dostatno razvijenu emocionalnu i socijalnu inteligenciju (H1), nedostatno poznaju i koriste kreativne tehnike i kreativna rješenja pregovora (H2), premda smatraju kreativnost u pregovorima poželjnom i učinkovitom (H3). Zanimljivo je što suprotno dobivenim pokazateljima istraživanja, hrvatski poduzetnici smatraju sebe uspješnim pregovaračima, razvijenih pregovaračkih sposobnosti (H4).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Tomašević-Lišanin, Marija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb