Pregled bibliografske jedinice broj: 556102
Povezanost samokontrole, školskog uspjeha, zadovoljstva životom i depresivnosti kod osnovnoškolaca
Povezanost samokontrole, školskog uspjeha, zadovoljstva životom i depresivnosti kod osnovnoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 556102 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost samokontrole, školskog uspjeha, zadovoljstva životom i depresivnosti kod osnovnoškolaca
(Correlation of self-control, academic achievement, life satisfaction and depression in primary school pupils)
Autori
Molnar, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
24.11
Godina
2011
Stranica
60
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
samokontrola; školski uspjeh; zadovoljstvo životom; simptomi depresivnosti
(self-control; academic achievement; life satisfaction; symptoms of depression)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca te provjeriti postoje li razlike u samokontroli i zadovoljstvu životom s obzirom na dob i spol. Kao važne segmente života osnovnoškolaca promatrali smo školski uspjeh, odsustvo depresivnih simptoma (agitirano ponašanje, disforičnost/samovrednovanje i pospanost/autonomne reakcije) i globalno zadovoljstvo životom. Prijašnja istraživanja utvrdila su kako samokontrola pridonosi boljem školskom uspjehu i odsustvu psihopatoloških simptoma, kao i još nekim pozitivnim životnim ishodima. Istraživanjem smo pokušali potvrditi ove nalaze te istražiti kakvu ulogu u zadovoljstvu životom igra samokontrola. U istraživanju je sudjelovalo 238 učenika koji pohađaju 6, 7 i 8 razrede u tri različite osnovne škole. Za procjenu samokontrole korištena Kratka skala samokontrole, za procjenu zadovoljstva životom Kratka multidimenzionalna skala zadovoljstva životom te za mjerenje simptoma depresivnosti Test depresivnosti za djecu. Kao dodatne mjere uzeti su dob, spol i školski uspjeh, mjereni Upitnikom o općim informacijama i sociodemografskim obilježjima. Rezultati su pokazali kako postoje spolne razlike u samokontroli te dobne razlike u zadovoljstvu životom. Djevojčice iskazuju višu razinu samokontrole, a učenici 7.razreda iskazuju najviše zadovoljstvo životom. Multiplim regresijskim analizama istraženo je kako spol, dob i samokontrola predviđaju školski uspjeh, zadovoljstvo životom i simptome depresivnosti. Utvrđeno je kako samokontrola i spol uspješno predviđaju školski uspjeh, a samokontrola i dob predviđaju zadovoljstvo životom. Svi simptomi depresivnosti mogu se uspješno predvidjeti pomoću samokontrole. Kod disforičnosti/samovrednovanja i pospanosti/autonomnih reakcija spol je supressor varijabla. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost samokontrole u uspjehu i zadovoljstvu u životu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)