Pregled bibliografske jedinice broj: 555708
Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu
Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu, 2011., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 555708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu
(Marketing factors influence on the success of Croatian business subjects on the international market)
Autori
Stamenić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
18.07
Godina
2011
Stranica
284
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
međunarodno tržište; izvoz; marketinški čimbenici; međunarodni marketing
(international marketi; export; marketing factors; international marketing)
Sažetak
U teorijskom dijelu doktorske disertacije utvrđena je osobitost i razvoj međunarodnog tržišta i poslovanja općenito. Utvrđena su i teorijska obilježja međunarodnog marketinga, kao i važnost razvoja međunarodnog tržišta i marketinga za hrvatske poslovne subjekte. Širenje na međunarodno tržište može doprinijeti smanjenju ovisnosti poslovnog subjekta o domaćem tržištu, omogućiti disperziju rizika poslovnih aktivnosti na više različitih tržišta, omogućiti stjecanje međunarodnog iskustva i znanja, stjecanje iskustva za razvoj drugih oblika poslovanja kao i mnoge druge dobrobiti. Stoga je bilo potrebno utvrditi stupanj razvoja i mogućnosti hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodna tržišta u funkciji ostvarivanja konkurentnosti. Teorijska osnova za postizanje tog cilja dovodi do fokusa na razvoj marketinških znanja i prepoznavanja ključnih makro i mikro čimbenika koji utječu na uspješnost poslovanja na međunarodnom tržištu. U empirijskom dijelu disertacije provedeno je istraživanje kojemu je bio cilj utvrditi ključne čimbenike iz marketinškog okruženja koji utječu na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu. U analizi podataka primijenjene su metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Ovisno o istraživačkim pitanjima i postavljenim hipotezama primijenjene su različite metode univarijatne, bivarijatne i multivarijatne statističke analize koje su identificirale ključne čimbenike na uzorku od 165 stranih i hrvatskih poslovnih subjekata. Na temelju rezultata empirijskog istraživanja formiran je model međuodnosa ključnih čimbenika za uspjeh na međunarodnom tržištu, kao i znanstveno utemeljeni prijedlozi i mjere za unaprjeđenje razvoja Republike Hrvatske u cilju širenja uspješnog poslovanja na meĎunarodnom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka