Pregled bibliografske jedinice broj: 555280
Profil rizika ispitanika uključenih u različite vrste intervencija u RH temeljem procjene na Upitniku o rizičnim čimbenicima
Profil rizika ispitanika uključenih u različite vrste intervencija u RH temeljem procjene na Upitniku o rizičnim čimbenicima // 10+ Snage sociajlne pedagogije / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 61-62 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 555280 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profil rizika ispitanika uključenih u različite vrste intervencija u RH temeljem procjene na Upitniku o rizičnim čimbenicima
(The risk profile of children involved in different types of intervention in Croatia based on Risk Factor Questionnaire assessment)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Nikolić, Branko ; Maurović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
10+ Snage sociajlne pedagogije
/ Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 61-62
ISBN
978-953-6418-63-3
Skup
3. hrvatski kongres sociajlnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, 10+ snage socijalne pedagogije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.-25-travnja
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Djeca i mladi rizičnog ponašanja; procjena rizika; usklađivanje potreba i intervencija; profil rizika
(Children and youth at risk; risk assessment; matching interventions with needs; risk profile)
Sažetak
Upitnik o rizičnim čimbenicima (Risk Factor Questionnaire, Scholte, 1998) namijenjen je procjeni rizičnih čimbenika kod djeteta i u njegovom okruženju. Temelji se na modelu psihosocijalnih rizičnih čimbenika koji razvoj poremećaja ponašanja i emocija kod djece tumači rezultatom interakcije rizičnih crta osobnosti djeteta i rizičnih odgojnih i socijalizacijskih uvjeta u djetetovom okruženju. Poremećaji ponašanja i emocija razvrstani su u dvije skupine. Tako upitnik ima šest ključnih područja (eksternalizirani i internalizirani oblici ponašanja, osobnost djeteta, obitelj, škola i vršnjaci). Svrha je upitnika znanstveno utemeljeno i procijenjenim potrebama adekvatno planiranje intervencija. Slijedeći originalni model autora, cilj je bio provjeriti usklađenost razine rizika i intervencija, procjenom rizika kod djece i mladih uključenih u tri veće vrste tretmana u Republici Hrvatskoj te provjeriti specifičnosti profila rizika za svaku od tih intervencija i specifičnosti profila rizika za pojedine tretmane unutar tri veće vrste intervencija. Krenulo se od hipoteze da postoje statistički značajne razlike u profilu rizika između tri skupine ispitanike obzirom na vrstu tretmana na način da s povećanjem intenziteta rizika raste i razina intervencije (od izvan-, preko polu- do institucionalnog tretmana). U ukupan uzorak ispitanika ušlo je 998 djece i mladih rizičnog ponašanja iz tri veće vrste intervencija (izvaninstitucionalnog 195, poluinstitucionalnog 385 i institucionalnog 418 tretmana) u RH. Raspon dobi ispitanika kretao se od 7 do 22, 5 godine. Za utvrđivanje razlika između pojedinih subuzorka ispitanika korištena je robustna diskriminacijska analiza. Rezultati diskriminacijske analize potvrdili su polaznu hipotezu te je nedvojbeno da se u odnosu na vrstu i intenzitet rizika ispitanici iz tri vrste intervencija statistički značajno razlikuju. Tako je najviši intenzitet rizika prisutan kod ispitanika iz institucionalnog tretmana, srednji, odnosno, umjereni kod onih iz poluinstitucionalnog, a najniži kod ispitanika iz izvaninstitucionalnog tretmana. Postoje, naravno, i određene specifičnosti i odstupanja o kojima se u radu diskutira. Ostali ciljevi istraživanja temelje se na osnovnim statističkim postupcima i deskripciji, a imaju značajnu praktičnu svrhu upravo za usklađivanje procijenjenih rizika i intervencija. Tako je moguće izraditi profile rizika ispitanika po pojedinim segmentima tretmana, koji, uz određene dorade, mogu služiti kao smjernice za usklađivanje potreba djece i mladih rizičnog ponašanja s adekvatnom intervencijom. Provjera tri razine tretmana vršena je i u odnosu na autorov model intervencija (prevencija, rane intervencije i institucionalni tretman).
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb