Pregled bibliografske jedinice broj: 554935
Suveniri - simboli lokalnih identiteta, ekspresije kulturne baštine i promotori turizma
Suveniri - simboli lokalnih identiteta, ekspresije kulturne baštine i promotori turizma // Knjiga sažetaka međunarodnog znanstveno-stručnog skupa "Modeli upravljanja procesima obnove i razvoja povijesnih gradova" / Božić, Nikša ; Dumbović Bilušić, Biserka (ur.).
Zagreb: Hrvatska sekcija ECOVAST-a, 2011. str. 61-62 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 554935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suveniri - simboli lokalnih identiteta, ekspresije kulturne baštine i promotori turizma
(Souvenirs - symbols of local identities, expression of cultural heritage and promoters of tourism)
Autori
Geiger Zeman, Marija ; Zeman, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka međunarodnog znanstveno-stručnog skupa "Modeli upravljanja procesima obnove i razvoja povijesnih gradova"
/ Božić, Nikša ; Dumbović Bilušić, Biserka - Zagreb : Hrvatska sekcija ECOVAST-a, 2011, 61-62
ISBN
978-953-97540-2-8
Skup
Modeli upravljanja procesima obnove i razvoja povijesnih cjelina. Primjer Ivanić Grada: Mogućnost revitalizacije i obnove starog Ivanića
Mjesto i datum
Ivanić Grad, Hrvatska, 11.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicija; kulturna baština; lokalni identitet; turizam; suveniri; održivost
(tradition; cultural heritage; local identity; tourism; souvenirs; sustainability)
Sažetak
Kulturna baština je važan čimbenik artikuliranja i osnaživanja atraktivnosti konkretnih lokalnih identiteta. U tom se kontekstu suveniri pojavljuju kao neodvojivi dio planirane, organizirane, sustavne i precizno artikulirane razvojne strategije određenog lokaliteta. Na današnjem, ekstremno kompetitivnom tržištu upravo posebnost i unikatnost postaju kvalitete od iznimne važnosti, pa dobro dizajnirani, kvalitetni i estetski prihvatljivi suveniri ne samo da suoblikuju turistički image lokaliteta, nego uvjerljivo materijaliziraju i promoviraju segmente njegova identiteta, kulturne baštine, ali i okolišnih vrijednosti. U tom smislu suvenire možemo odrediti kao kompleksne kulturne objekte, koji prenose „lokalne poruke“ i značenja te (ne)materijalne izraze lokalne kulture i, u konačnici, kao pripovijedače lokalnih (ali i personalnih) naracija. S obzirom da su isprepleteni i s turizmom, njihovo kreiranje, distribucija i recepcija/konzumacija neizbježno potiču različite rasprave – kulturološke, sociološke, ekonomske, estetske, okolišne… Rad se bazira na kvalitativnom istraživanju recentne suvenirske ponude Ivanić Grada, pri čemu se: 1) demonstrira socio-kulturna analiza ivanićgradskih suvenira ; 2) propituju mogućnosti modifikacije i razvoja ivanićgradske ponude suvenira kao važnog dijela promoviranja turističke i kulturne atraktivnosti lokaliteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Šimleša, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb