Pregled bibliografske jedinice broj: 553958
Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini
Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini // 5th International Conference on Advanced and Systematic Research: School, education and learning for the future / Anka Jurčević Lozančić, Siniša Opić (ur.).
Zagreb, 2011. str. 213-225 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 553958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini
(Primary school teachers 'attitudes about assessment in Croatia, Serbia and Bosnia and Herzegovina)
Autori
Lapat, Goran : Milenović, Živorad : Jeftović, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5th International Conference on Advanced and Systematic Research: School, education and learning for the future
/ Anka Jurčević Lozančić, Siniša Opić - Zagreb, 2011, 213-225
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
Škola, odgoj i učenje za budućnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ocjenjivanje; osnovna škola; nastavnik; Hrvatska; Srbija; Bosna i Hercegovina
(assessment; elementary school teacher; Croatia; Serbia; Bosnia and Herzegovina)
Sažetak
Sažetak U tradicionalnoj osnovnoj školi, ocjenjivanje je sredstvo za procjenjivanje znanja ucenika i za utvrivanje i prikazivanje njihovog uspjeha, odnosno neuspjeha u ucenju. U ovakvom se pristupu uglavnom zanemaruje osnovno znacenje ocjenjivanja – mogucnost postizanja što bolje organizacije i realizacije nastave i ucenja. O ocjenjivanju postoje brojna mišljenja. Ona su razlicita pa i suprotstavljena. Smatra se da je ocjenjivanje znacajna faza nastave i da je potrebno u nastavi. Ima autora koji smatraju da je ocjenjivanje potrebno modernizirati i prilagoditi ga potrebama nastave u današnjoj osnovnoj školi, ali i autora koji smatraju da ga je potrebno ukinuti. Da bi se utvrdilo što o tome misle nastavnici osnovnih škola, kao neposredni realizatori nastave, provedena su tri odvojena istraživanja u rujnu 2011. godine na uzorku od po 228 nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Podaci prikupljeni skalom procjene – SNOŠO (Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju), konstruiranom za potrebe ovog istraživanja obraeni su t-testom i linearnom korelacijom. T- test je pokazao da postoji statisticki znacajna razlika u stavovima i mišljenjima nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju ovisno o njihovom zanimanju, pri cemu nastavnici razredne znatno više nego nastavnici predmetne nastave smatraju da je ocjenjivanje u osnovnoj školi potrebno modernizirati. Linearnom korelacijom utvreno je da postoji znacajna pozitivna povezanost stavova i mišljenja nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini o ocjenjivanju. Visoke vrijednosti razine razumijevanja o ocjenjivanju nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj prate visoke razine razumijevanja o ocjenjivanju u Srbiji i Bosni i Hercegovini. U radu su prikazani znacajniji rezultati, a dane su i pedagoške implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Goran Lapat
(autor)