Pregled bibliografske jedinice broj: 553939
Specifičnosti suradnje s roditeljima romskih učenika
Specifičnosti suradnje s roditeljima romskih učenika // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Anka Jurčević Lozančić (ur.).
Zagreb, 2010. str. 221-231 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 553939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti suradnje s roditeljima romskih učenika
(Particularities of cooperation with Roma students' parents)
Autori
Lapat, Goran ; Basta Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
/ Anka Jurčević Lozančić - Zagreb, 2010, 221-231
ISBN
978-953-7210-29-8
Skup
International Conference on Advanced and Systematic Research: collected papers of Special Focus Symposium 11th Days of Mate Demarin
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
oblici suradnje roditelja i učitelja; cilj i dobrobiti suradnje; suradnja s roditeljima Romima
(forms of cooperation between parents and teachers; goals and benefits of cooperation; cooperation with Roma parents)
Sažetak
Suradnja s roditeljima je važan segment rada svakog učitelja i sastavni je dio svih programa rada škole – od plana razrednika do školskog kurikuluma i godišnjeg plana i programa rada škole. Kroz tri osnovna oblika suradnje (individualni, skupni, pisani) učitelj postavlja temelje partnerstvu s roditeljima u kojem će i učitelj i roditelj sudjelovati jednako, aktivno i odgovorno. Zajednički cilj suradnje trebao bi biti stvaranje kvalitetnog okružja u kojem će svaki učenik imati mogućnost razvoja i napretka (u školi i obitelji), a u skladu sa svojim sposobnostima i potrebama. Iako su prepoznatljive višestruke dobrobiti za svakog sudionika suradnje (učenik, roditelj, učitelj/škola), ponekad je ona otežana zbog različitih problema: nedovoljnih kompetencija učitelja ili roditelja, osobito ako se radi o specifičnim skupinama učenika ili roditelja. U radu su opisani oblici suradnje i načini komunikacije roditelja Roma i učitelja koja je vrlo rijetka i najčešće jednosmjerna (neučinkovita). Za mijenjanje percepcije škole i nastavnog sadržaja u učenika Roma, nužno je mijenjati mikrosocijalni ambijent njihova odrastanja. Njihovi vrijednosni obrasci ne prepoznaju školu kao izlaz iz „začaranog kruga“, već kao mjesto elementarne socijalne skrbi s osiguranim dnevnim obrokom ili pak kao teret. Obrazovanje bi im omogućilo prisutnost na tržištu rada, izlaz iz margine i integraciju u »društvo« kao skupinu ravnopravnu s ostalima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Goran Lapat
(autor)