Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 553367

Provjera modela višedimenzionalne Strukture znanja kod učenika srednje škole


Stojanov, Zoran
Provjera modela višedimenzionalne Strukture znanja kod učenika srednje škole, 2010., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 553367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera modela višedimenzionalne Strukture znanja kod učenika srednje škole
(Validation of the model of multidimensional structure of knowledge in high-school students)

Autori
Stojanov, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.12

Godina
2010

Stranica
80

Mentor
Zarevski, Predrag

Ključne riječi
znanje; karakteristike znanja; struktura znanja; mjerenje znanja; ocjenjivanje znanja
(knowledge; characteristics of knowledge; sturucture of knowledge; measurement of knowledge; assessment)

Sažetak
Znanje je jedna od psihičkih pojava najtežih za definiranje, operacionalizaciju i objektivno mjerenje. Istovremeno, znanje je jedan od najčešće korištenih i mjerenih koncepata u modernoj psihologiji i svakodnevnom životu. Uspostavljanje modela i opis karakteristika znanja je od kako teorijske, tako i praktične važnosti. Cilj istraživanja je empirijska provjera teorijskog modela znanja predloženog od strane I.J. Lernera (1973). Predloženi model se sastoji od dvanaest karakteristika, od kojih je u ovom istraživanju testirano pet. Istraživanjem je obuhvaćeno 562 učenika srednjih škola. Učenici su rješavali testove znanja biologije i fizike, kao i test inteligencije. Strukturni model sastavljen od pet selektiranih karakteristika je testiran primjenom konfirmacijske faktorske analize. Jedna karakteristika je odstranjena iz modela nakon prvog testiranja. Testiranje je ponovljeno na novom modelu, sastavljenom od preostalih karakteristika. Slaganje modela s empirijskim podacima je na zadovoljavajućem nivou. Vrijednost χ2 testa od 23, 02 ukazuje na dobro slaganje, kao i vrijednosti dvaju od tri primijenjena indeksa slaganja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Zarevski (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stojanov, Zoran
Provjera modela višedimenzionalne Strukture znanja kod učenika srednje škole, 2010., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Stojanov, Z. (2010) 'Provjera modela višedimenzionalne Strukture znanja kod učenika srednje škole', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Stojanov, Zoran}, year = {2010}, pages = {80}, keywords = {znanje, karakteristike znanja, struktura znanja, mjerenje znanja, ocjenjivanje znanja}, title = {Provjera modela vi\v{s}edimenzionalne Strukture znanja kod u\v{c}enika srednje \v{s}kole}, keyword = {znanje, karakteristike znanja, struktura znanja, mjerenje znanja, ocjenjivanje znanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Stojanov, Zoran}, year = {2010}, pages = {80}, keywords = {knowledge, characteristics of knowledge, sturucture of knowledge, measurement of knowledge, assessment}, title = {Validation of the model of multidimensional structure of knowledge in high-school students}, keyword = {knowledge, characteristics of knowledge, sturucture of knowledge, measurement of knowledge, assessment}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font