Pregled bibliografske jedinice broj: 552989
Poduzeća i post-krizne strategije u hrvatskoj industriji
Poduzeća i post-krizne strategije u hrvatskoj industriji // Postanimo nacija uspješna u vlastitoj obnovi. Hrvatsko društvo za sustave
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 552989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzeća i post-krizne strategije u hrvatskoj industriji
(Enterprises and counter-crisis strategies in Croatian industry)
Autori
Čengić, Drago
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Postanimo nacija uspješna u vlastitoj obnovi. Hrvatsko društvo za sustave
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Poduzeća; post-krizne strategije; hrvatska industrija
(Enterprises; counter-crisis strategies; Croatian industry)
Sažetak
I. Poduzećima u ove dvije industrije (drvna, metaloprerađivačka) rukovode vrlo iskusni menadžeri jer svega 22, 6% anketiranih menadžera pripada nedavno imenovanim, tzv. „svježim menadžerskim kadrovima”. Dobna struktura: svega 39, 3% naših ispitanika mlađe je od 45 godina, dok je 60, 7% starije od 45 godina. Pitanje: u kojoj mjeri ova dobna struktura odgovara novim izazovima koje je nametnula kriza – kako u poduzećima tako i izvan njih? II. Svega 7, 3% poduzeća nije bilo posve pogođeno krizom! Menadžeri su je uglavnom prepoznali tijekom 2009. godine, u vrijeme kada je dio vladajućeg „establishmenta“ još uvijek negirao njen značajniji utjecaj na hrvatsko gospodarstvo. Naši podatci pokazuju da za oblikovanje protu-kriznih strategija nisu bile presudne razina financijske zaduženosti poduzeća, niti Vladine protu-krizne mjere, već autonomne mjere uprava i resursi poduzeća. III. Menadžeri su izrazitije no vlasnici poduzeća stabilizaciju poduzeća temeljili na: * Povećanju proizvodnje * Povećanju prodaje temeljem tržišnog vodstva * Očuvanju sadašnjeg tržišnog udjela * Većem prodoru na stranim tržištima * Restrukturiranju poduzeća * Stvaranju poslovnih saveza s inozemnim poduzećima IV. Protu-krizne poslovne strategije dovele su ipak do određene stabilizacije poslovanja u većini poduzeća: 80, 0% vlasnika i menadžera ne očekuje daljnje smanjenje broja zaposlenih radnika u 2011. godini, što znači da 20, 0% poduzeća i dalje ne uspijeva stabilizirati svoje poslovanje. Međutim podatci o planiranome zapošljavanju novih radnika u ovoj godini istodobno pokazuju da će oporavak poduzeća u ove dvije grane industrije biti i dalje vrlo spor.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Drago Čengić
(autor)